صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

تداوم ضعف اطلاع‌رسانی در پرسپولیس

وقتی رسانه‌ها دست به دامن عرب‌ها شدند

ضعف باشگاه پرسپولیس در اطلاع‌رسانی سریع و به موقع باعث شد صحبت‌های سرمربی پرسپولیس از عمان به درستی در اختیار افکار عمومی قرار نگیرد.
این در حالی است که روابط عمومی پرسپولیس به لحاظ نیروی انسانی یکی از پرتعدادترین ارکان این باشگاه است.
تیم فوتبال پرسپولیس که برای برگزاری دیدار هفته پنجم خود در لیگ قهرمانان آسیا به عمان سفر کرده، دو نفر از مسئولان روابط عمومی باشگاه را با خود به عمان برده تا در غیاب نمایندگان رسانه‌ها، وظیفه انتقال اخبار را از عمان به تهران بر عهده بگیرد. اما به نظر می‌رسد این افراد کوچک‌ترین شناختی از فضای رسانه‌ای و وظیفه خود ندارند.
با وجود اینکه افراد زیادی در روابط عمومی باشگاه پرسپولیس مشغول به فعالیت هستند اما روابط عمومی ظهر امروز نشست خبری برانکو را به درستی و با کیفیت مطلوبی در اختیار رسانه‌ها قرار نداد تا آن‌ها مجبور شوند برای دسترسی به صحبت‌های سرمربی پرسپولیس به رسانه‌های عربی و حتی صفحات مجازی باشگاه الهلال در شبکه‌های اجتماعی روی بیاورند. وقتی نماینده‌ای از رسانه‌های ایرانی در نشست خبری حضور ندارد، انتظار می‌رود روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و مدیر رسانه‌ای، به جای شرکت در جلساتی که چندان هم در حیطه وظایف او نیست، نشست خبری سرمربی تیمش را به درستی روی سایت باشگاه و یا در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.
ظهر امروز در حالی که همه رسانه‌ها منتظر بودند مسئولان رسانه‌ای پرسپولیس از عمان صوت نشست خبری برانکو را در اختیار آن‌ها قرار دهد تا بتوانند صحبت‌های سرمربی پرسپولیس را پیش از دیدار برابر الهلال منتشر کنند، در ادامه روند سابق رسانه‌ای این باشگاه که در بازی های قبل شاهد آن بودیم، ویدئویی از این نشست در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت که به هیچ عنوان کیفیت مطلوب صوتی را نداشت. پس از نشست خبری مسئول رسانه‌ای باشگاه مصاحبه‌ای کوتاه را با سرمربی پرسپولیس انجام داد تا رسانه‌ها بتوانند این صحبت‌ها را روی خروجی سایت خود قرار دهند، در حالی که به نظر می‌رسید این کار بخاطر سرپوش گذاشتن روی ضعف خود در پوشش درست نشست خبری بوده است.
البته این ضعف روابط عمومی باشگاه پرسپولیس فقط مربوط به این دیدار نمی‌شود. درست زمانی که پرسپولیس در قطر به مصاف الریان این کشور رفته بود، پس از پایان این دیدار در حالی که باز هم رسانه‌ها منتظر رسیدن صحبت‌های برانکو ایوانکوویچ بودند سایت باشگاه پرسپولیس در اقدامی عجیب صحبت‌های سرمربی‌ تیمش را چند ساعت پس از پایان بازی روی خروجی سایت قرار داد. این در حالی است که در حال حاضر با وجود نرم‌افزارهای ارتباطی، سرعت در ارسال خبر، نقش مهمی را برای رسانه‌ها بازی می‌کند.