صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

54 پرونده تخلف صنفی به تعزیرات حکومتی فردیس ارجاع شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فردیس گفت که در دو هفته گذشته 150 مورد بازرسی انجام شده که بر اساس آن 54 فقره پرونده تخلف صنفی به تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع شده است.
اسفندیار قارلقی افزود: برای اجرای طرح سلامت اقدام به برگزاری گشت مشترک با شبکه بهداشت و درمان در جهت سلامت و امنیت غذایی و نظارت لازم بر واحدهای صنفی توزیعی و خدماتی از جمله مواد غذایی،اغذیه فروشان، رستوران ها، قنادی ها درسطح شهرستان کرده ایم.
وی بیشترین تخلفات دراین حوزه ها را مربوط به تاریخ گذشته و فاسد بودن موادغذایی عنوان کرد و افزود: ارزش ریالی این تخلفات 189 میلیون ریال برآورد شده است.
قارلقی گفت: در همین گشت از یک واحد پخش عمده تخم مرغ که پس از تامین تخم مرغ از واحدهای مرغداری به صورت غیرمجاز اقدام به درج تاریخ مصرف و انقضاء می کرد، بازرسی به عمل آمده و با توجه به تخلف محرز شده برابر مقررات به تعزیرات حکومتی معرفی و حکم پلمب آن توسط تعزیرات حکومتی صادر شد.
وی اظهار داشت: با توجه به شروع فصل گرما به اطلاع کلیه واحدهای صنفی مواد غذایی در شهرستان می رسانیم که جهت تامین مواد غذایی از بنکداران و شرکت های پخش که دارای مجوز لازم می باشند، اجناس خریداری و از خودروهای پخش مواد غذایی که فاقد مجوز پخش و نام و نشان می باشند خودداری کنند.
رییس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان فردیس در خصوص ساماندهی عطاری ها نیز گفت: با همکاری ادارات اماکن نیروی انتظامی، معاونت غذا و دارو و شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، اتحادیه صنف خواربارفروشان و اتاق اصناف برای حدود 100 واحدعطاری این شهرستان همایشی برگزارشد.
قارلقی افزود: علاوه بر اعلام دستور مقام قضایی به منظور برخورد با واحدهای صنفی متخلف، آگاهی های لازم جهت چگونگی فعالیت متصدیان عطاری از جمله شرح وظایف و اقلام قابل فروش در عطاری ها، نحوه دریافت پروانه کسب صنفی، عدم درج تابلو با عنوان داروخانه در سر درب واحدهای عطاری، نحوه دریافت گواهی آموزشی جهت اخذ پروانه کسب،عدم دخالت در امر پزشکی،ممنوعیت فروش انواع دارو مجازو غیرمجاز و توسط مسئولان ادارات مختلف ارائه شد.
وی همچنین آماری از عملکرد دو ماه گذشته نظارت بر عطاری ها ارائه داد و گفت: طی این مدت 35 مورد بازرسی از عطاری ها انجام شده که تعداد 11 فقره پرونده به تعداد 864 اقلام غیرمجاز از انواع قرصهای متادون،ترامادول ،عرقیجات تاریخ گذشته،نیروزا،لاغری و چاقی کشف شد که به مبلغ ارزش این تخلف 34 میلیون و 310 هزار ریال است.