صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مطرح کرد:

وزارت صنعت برای پرداخت بدهی کروز از بانک صنعت و معدن درخواست وام کند

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای جبران کمبود نقدینگی خودروسازان برای پرداخت بدهی مجتمع کروز از بانک صنعت و معدن درخواست وام کند.
نادر قاضی پور  ضمن  تأکید بر اینکه تولید در کروز متوقف نشده است، گفت: در آتش‌سوزی اخیر قطعه‌سازی کروز یک انبار سه‌طبقه دچار حریق شده و خسارت قابل‌توجهی به آن واردشده بود اما با تلاش و پشتکار مسئولان مربوطه در این شرکت روند احیای دوباره این مجتمع به‌سرعت در حال انجام است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت حمایت وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های اجرایی و به‌خصوص خودروسازان با اولویت قرار دادن پرداخت بدهی‌های خود به این قطعه ساز طی2 الی 3 ماه آینده شاهد بازگشت خطوط آسیب‌دیده به خط تولید و جبران عقب‌ماندگی در تولید قطعات خواهیم بود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به برنامه افزایش تولید خودرو در سال جاری ، گفت: درصورتی‌که خودروسازان در پرداخت بدهی‌های خود به مجتمع کروز دچار مشکل نقدینگی هستند وزارت صنعت ، معدن و تجارت با درخواست وام 200 میلیاردی از بانک صنعت و معدن کمبود نقدینگی خودروسازان را تأمین کند.
وی از سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی درخواست کرد برای یک سال به این قطعه ساز تنفس بدهند، تا شرکت کروز بتواند در سریع‌ترین زمان خود را احیا کند.