صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رشد سرانه نشر کتاب نشان دهنده فضای باز سیاسی در کشور است

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان گفت:رشد سرانه نشر کتاب نشان دهنده فضای باز سیاسی در کشور است.
فیروز فاضلی در نشست ویژه هماهنگی برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که امروز برگزار شد،با ارائه گزارش از وضعیت نشر استان، رشد آمارهای مختلف چاپ و تولید آثار بومی را نشان دهنده فضای باز فرهنگی در کشور دانست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان بر ضرورت ترویج خواندن در جامعه با بهره گیری از ظرفیت برگزاری جشنواره های فرهنگی، برنامه های متنوع با موضوع کتاب و نیز استفاده از ظرفیت دستگاههای مختلف تاکید کرد . 
فاضلی همچنین با قدردانی از سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان در برگزاری منظم و پربار برنامه های مهم در استان برای وی آرزوی موفقیت کرد . 
اعلام همکاری منطقه آزاد انزلی برای برگزاری جشنواره کتابخوانی «رضوی»
مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد انزلی نیز با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد انزلی و اداره کل کتابخانه های عمومی استان، برگزاری مناسب آیین اختتامیه ششمین جشنواره رضوی در گیلان را یکی از مهمترین دستاوردهای این همکاری ها دانست و یاد آور شد: جلب مشارکت مردمی در برگزاری این رویداد ملی همانند بحث انتخابات، موفقیت آن را تضمین خواهد کرد.
در ادامه نشست، اسفندیار ضیایی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز بر مشارکت فعال این دستگاه در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان تاکید و از آمادگی خود برای هرنوع همکاری در برگزاری برنامه های جشنواره تاکید کرد . 
در پایان این نشست نمایندگان دستگاههای حاضر بر همکاری خود در برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی تاکید کردند . 
بر اساس اعلام دبیرخانه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، مهلت ارسال آثار به این جشنواره30 تیرماه ۱۳۹6خواهد بود و داوری آثار رسیده به این جشنواره نیز در مرداد سال جاری انجام برگزیدگان معرفی خواهند شد. علاقه‌مندان جهت شرکت در این جشنواره ملی می توانند به کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان گیلان و یا پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان مراجعه فرمایند.