صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نایب رییس هیات مدیره بانک آینده مطرح کرد

پرداخت بالغ بر 1500 میلیارد ریال به SMEها در سال 95

با توجه به آغاز سال 1396، که از سوی مقام معظم رهبری، سال "اقتصاد مقاوتی؛ تولید و اشتغال"، عنوان گرفته است...
 در تاریخ 31/01/1396، از سوی نشریه پیام آینده، نشریه داخلی بانک آینده، گفتگویی با محمدعلی بهزادان، نایب رییس هیات مدیره صورت گرفت و درخصوص اقدامات این مجموعه در سال گذشته و همچنین اولویت و اهداف آن در سال پیش روی، سوالاتی مطرح گردید که به شرح زیر می باشد:
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از نشریه پیام آینده، نایب رییس هیات مدیره بانک آینده، در پاسخ به این سوال که با توجه به فضای کسب و کار ویژه شبکه بانکی در سال 1395، توفیقات بانک آینده را در سال گذشته از بُعد کمی و کیفی چگونه ارزیابی می‌نمایند؟ اظهار داشت؛ خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مشارکت کارکنان، اعتماد مشتریان و حمایت سهامداران و دیگر ذینفعان، بانک آینده به موفقیت‌های قابل توجهی در سال 1395 نائل شده است، که در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره نمود:
-         سرمایه بانک از مبلغ 8,000 (هشت هزار) میلیارد ریال به 16,000 (شانزده هزار) میلیارد ریال رسیده و در حال حاضر حقوق صاحبان سهام به بیش از 21,000 (بیست و یک هزار) میلیارد ریال افزایش یافته است. معهذا، در جهت تقویت استحکام مالی بانک، این سرمایه در 6 ماهه اول سال 1396، به بیش از 30,000 (سی هزار) میلیارد ریال خواهد رسید.
-         ما در سال 1395 با رشد 14 درصدی در تعداد سپرده‌ها و رشد 16 درصدی تعداد سپرده‌گذاران مواجه بوده‌ایم که مؤید اعتماد بالای مردم و مشتریان به بانک آینده می‌باشد. به تعبیری دیگر حدود 350,000 مشتری در سال گذشته به شمار مشتریان بانک افزوده شده است. به همین دلیل سپرده‌های مردمی، رشد 50 درصدی نسبت به سال 1394 داشته است.
-         بانک در سال 1395 در رتبه 18، فهرست 100 شرکت برتر ایران در سال 1395 قرار گرفته و به عنوان شرکت پیشرو، توسط سازمان مدیریت صنعتی انتخاب گردید.
-         بانک آینده در راستای سیاست‌های نظام، حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) را در دستور کار خود قرار داده و بالغ بر 1500 میلیارد ریال در سال 1395؛ به این‌گونه واحدها پرداخت نمود.
همچنین محمدعلی بهزادان در پاسخ به این سوال که برنامه‌های سال 1396 بانک، چگونه دیده شده است؟ عنوان نمود که با توجه به اعلام سال به عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال" از سوی مقام معظم رهبری؛ بانک آینده، برنامه گسترش اشتغال به ویژه در حوزه فعالیت‌های خرد و متوسط و اصناف که با هزینه کمتری امکان افزایش تولید و ایجاد اشتغال در آنان میسر می‌باشد را تهیه و به تصویب رسانیده و از ابتدای خرداد ماه سال جاری عملیاتی خواهد شد. حداقل اشتغال پیش‌بینی شده در این طرح، که تعداد قابل توجهی می باشد؛ مشخص شده و سهمیه‌های استانی نیز در حال ابلاغ می‌باشد.
      وی اضافه نمود؛ اصلاح ساختار مالی بانک با تأکید بر افزایش سرمایه و حضور در حوزه‌های بانکداری اختصاصی، شرکتی و سرمایه‌گذاری از دیگر برنامه‌های بانک در سال 1396 می‌باشد.