صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر دفتر کنترل کیفی شرکت آب وفاضلاب گلستان:

با اجرای برنامه ایمنی آب شهرهای استان گامی بزرگ در جهت ارتقاء کیفیت آب برداشته خواهد شد

جلسه برنامه ایمنی آب استان با هدف نظارت بر اجرای برنامه با حضور اعضای کارگروه حفاظ از منابع آب در شرکت آب وفاضلاب گلستان برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب گلستان، مدیر دفتر کنترل کیفی شرکت آب وفاضلاب گلستان گفت: با اجرای برنامه ایمنی آب شهر های استان گام بزرگی در جهت حفظ و ارتقاء کیفیت آب و جلوگیری از ورود آلودگی ها به منابع تامین آب و شبکه های آبرسانی برداشته خواهد شد.
مهندس سید محمد سید خادمی افزود: برنامه ایمنی آب یکی از برنامه های مهم شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور می باشد که در راستای حفظ و ارتقاء کیفیت آب و جلوگیری از آلوده شدن آب آشامیدنی از حوضه آبریز تا نقطه مصرف اجرا می شود.
به گفته وی؛این برنامه رویکردی سیستماتیک جهت اطمینان از کیفیت آب و سالم بودن آب توزیع شده به مصرف کننده را ارائه می کند و تاکنون 8 جلسه در کارگروه استانی و 15 جلسه داخلی به منظور هماهنگی وپیشبرد برنامه های مرتبط با آن برگزار شده است.
وی اذعان داشت: تنها 8 شهر در سال 93  در کل کشور به عنوان پایلوت برای اجرایی کردن برنامه ایمنی آب در سطح شرکت های آب وفاضلاب با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی انتخاب شده است که شهر گرگان نیز جزء این پایلوت می باشد.
مهندس خادمی خاطرنشان کرد:برنامه ایمنی آب مبتنی بر ارزیابی جامع از عواملی  است که می تواند شدیدا بر کیفیت آب توزیع شده به مصرف کننده ها تاثیر بگذارد و همچنین ارزیابی عوامل موثر بر کنترل و مدیریت آن خواهد بود.
وی اظهار داشت: حفاظت از منابع آب در برابر آلودگی و همچنین حراست از منابع و تاسیسات آب آشامیدنی در برابر آلودگی های عمدی، خرابکاری ها ، بیوتروریسم ، توسعه ،ارتقاء و به کارگیری فن آوری های مناسب در سیستم تصفیه آب از اهداف اصلی این برنامه است.
مدیر دفتر کنترل کیفی شرکت آب وفاضلاب گلستان گفت:با اجرای برنامه ایمنی آب شهر های استان گام بزرگی در جهت حفظ و ارتقاء کیفیت آب و جلوگیری از ورود آلودگی ها به منابع تامین آب و شبکه های آبرسانی برداشته خواهد شد.