صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی خبر داد:

باز شدن دریچه های تحتانی سد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: پس ار سرریز سد کمال صالح، دریچه‌های تحتانی سد به منظور خروج بخشی از رسوبات مخزن بازگشایی شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس "عزت اله آمره‌ای" با اعلام این خبر اظهار داشت: پس از بارش‌های مناسب در سال جدید، جاری شدن سیلاب‌های فصلی و سرریز شدن سد کمال صالح، با مدیریت انجام گرفته آسیب و مشکلی برای تاسیسات آبی ایجاد نشده و بازگشایی دریچه‌های تحتانی سد کمال صالح که بر اساس دستورالعمل‌های بهره برداری، هر ساله در فصل آبگیری در دستور کار می‌باشد، به مدت 2 ساعت باز شدند.
آمره ای با بیان اینکه این عملیات هر ساله به منظور خروج بخشی از رسوباتی که در پشت دریچه‌ها جمع شده است، انجام می‌شود، گفت: با توجه به افزایش ورودی آب دریاچه و سر ریز کردن بخشی از آن، دریچه‌های تحتانی سد کمال صالح به منظور تخلیه بخشی از رسوب دریاچه سد با موفقیت تست و بازگشایی شد.
وی ادامه داد: این تست با هدف کنترل آمادگی و صحت عملکرد سیستم هیدرومکانیکال و الکتریکال تخلیه کننده تحتانی سد کمال صالح جهت مواجهه با سیلاب‌های احتمالی و همچنین تخلیه رسوبات انباشته شده در اطراف ورودی تونل تخلیه کننده تحتانی انجام گرفت.