صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

جهانگیری:

سفر نخست وزیر گرجستان نقطه عطفی در توسعه روابط دوکشور است

معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: مطمئناً سفرنخست وزیر گرجستان به تهران نقطه عطفی در توسعه روابط دو کشور خواهد بود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز (شنبه) پس از دیدار با گئورگی کویریکاشویلی نخست وزیر گرجستان در مجموعه سعد آباد در نشست خبری با بیان اینکه ایران و گرجستان هر دو در یک حوزه فرهنگ و تمدن قرار دارند، اظهار کرد: اشتراکات میان دو ملت بسیار زیاد است و این اشتراکات  بستر مناسبی برای همکاری های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به وجود آورده است.همچنین اشتراکات دو کشور در بسیاری از مسائل بین‌المللی منجر به اتخاذ مواضعی مشترک بین دو کشور شده است.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به جزئیات دیدار امروز خود با نخست وزیر گرجستان گفت: در دیدار امروز گفت‌وگوهای خوبی در زمینه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی صورت گرفت.
وی خاطر نشان کرد: در زمینه اقتصادی مسائل مشترک به نقاطی رسیده بود که نیاز به ارائه گزارش و اتخاذ تصمیمات جدید برای پیشرفت داشت،که درجلسه امروز مطرح شد. مهمترین موضوع مطرح شده در زمینه اقتصادی بحث اتصال کریدور شمال - جنوب و اتصال دریای شمال به خلیج فارس بود که مورد بحث قرار گرفت.
جهانگیری ادامه داد: ایجاد کریدور انرژی و اتصال شبکه های برق ایران، ارمنستان و گرجستان به یکدیگر برای تبادل برق در فصل سرما از جمله موارد دیگر مطرح شده در جلسه امروز بود.
طرفین همچنین بر فعال شدن روابط بانکی برای تسهیل در روابط تجاری میان دوکشور تاکید کردند.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه در زمنیه های گردشگری، صنعت و کشاورزی و مسائل علمی میان دوکشور مباحث خوبی مطرح شد، در پایان جلسه امروز پنج سند مهم همکاری ویک بیانیه میان مقامات دوکشور به امضا رسید.
معاون اول رئیس‌جمهور در پایان با تاکید بر لزوم ارتقا سطح روابط میان دو کشورگفت: مهم این است که گفت‌وگوهای میان دو دولت و مقامات آنها شاهد توسعه روابط در همه ابعاد بدون هیچ محدودیتی باشیم. مطمئناً سفر نخست وزیر گرجستان به تهران همراه هیئتی عالیرتبه از این کشور نقطه عطفی در روابط تهران - تفلیس خواهد بود.