صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:

تولید سالانه محصولات پتروشیمی ایران به ٧٢ میلیون تن می‌رسد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسب و خوراک کافی در پسابرجام گفت: تحقق تولید ٧٢ میلیون تن محصولات پتروشیمی در کشور تا پایان امسال دور از دسترس نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، مرضیه شاهدایی صبح امروز (شنبه، n,l اردیبهشت ماه) در آیین گشایش سیزدهمین دوره همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) با اشاره به این که صنعت پتروشیمی ایران پارسال شاهد موفقیت‎های خیره‎کننده‎ای بود، اظهار کرد: تولید محصولات پتروشیمی کشور پارسال به ٥٠ میلیون تن در سال رسید.
وی با بیان این که فروش خالص محصولات پتروشیمی پارسال ٢٨ میلیون تن به ارزش ١٥ میلیارد دلار بوده است، افزود: همچنین ٢١ میلیون تن از محصولات این صنعت به ارزش ٩,٤ میلیارد دلار به مقاصد بین المللی صادر شد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، بهره برداری از ١١ طرح صنعت پتروشیمی در سال ٩٥ با سرمایه گذاری سه میلیارد و ٤٠٠ میلیون دلار را از دیگر موفقیت‌های صنعت پتروشیمی ایران دانست و گفت: امیدواریم امسال هم همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با تلاش همه همکاران و تکمیل و بهره برداری از هفت طرح دیگر، تولید محصولات پتروشیمی کشور به سالانه ٧٢ میلیون تن به ارزش ٩ میلیارد دلار برسد که با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بسیار مناسب در کشور، تحقق این اهداف در پسابرجام دور از دسترس نیست.
شاهدایی با اشاره به کسب رتبه نخست صنعت پتروشیمی در صادرات غیرنفتی گفت: حضور شرکت‌های خارجی در کنار شرکت‌های پرتوان داخلی و تفاهم‌نامه‌های امضا شده با شرکت‌های معتبر صنعتی و نهادهای مالی بین المللی نشان از آغاز مرحله تازه‌ای از توسعه این صنعت در ایران دارد و نوید بخش جهش دوم صنعت پتروشیمی است.
وی جذب سرمایه، انتقال فناوری‌های نو و بهره برداری از توان داخلی با رویکرد تکمیل زنجیره ارزش همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از اهداف آینده برای صنعت پتروشیمی دانست و تصریح کرد: ٣٠ طرح جدید با خوراک‌های موجود با سرمایه گذاری ٤٠ میلیارد دلار در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی شده است.
شاهدایی احداث مناطق جدید پتروشیمی را نیز از برنامه های در حال اجرا عنوان کرد و افزود: سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران در طول سال‌های برگزاری همواره زمینه ساز تعاملات این صنعت در عرصه های داخلی و بین المللی به منظور توسعه و تحقق جهش دوم است.
فرناز علوی، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیر برگزاری سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) سرمایه انسانی، مواد اولیه و بازار مناسب را از مزیت‌های مهم ایران در صنعت پتروشیمی دانست و گفت: با پیشرفت فناوری ماهیت کار در صنعت پتروشیمی تغییر کرده است.
وی با اشاره به این که در سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران ٦ نشست تخصصی برگزار می شود، تصریح کرد: یک نمایشگاه جانبی نیز در حاشیه این همایش برگزار می‌شود.
سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران از صبح امروز (دوم اردیبهشت ماه) در سالن برگزاری همایش‌های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز به‌کار کرد و فردا (یکشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.