صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با اشاره به نگرانیهای ژئوپلیتیکی

خدمات کانتینری شرکت کشتیرانی تایوانی به ایران متوقف شد

شرکت حمل و نقل دریایی "یانگ مینگ" تایوان با اشاره به نگرانیهای ژئوپلیتیکی، خدمات کانتینری به ایران را متوقف کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، این شرکت تایوانی که نهمین خط کشتیرانی کانتینری بزرگ جهان است، در ایران حضور اندکی داشت که به یک بار در هفته محدود می‌شد. خطوط کشتیرانی بزرگتر متعددی از زمان لغو تحریمهای بین المللی در یک سال قبل، فعالیت در ایران را ازسرگرفته اند و یانگ مینگ نخستین خط کشتیرانی خارجی است که فعالیت در مسیر ایران را رها می کند.
یکی از مدیران یانگ مینگ به رویترز گفت: این شرکت با توجه به تحریمهای اخیر علیه ایران و همچنین تنشهای ژئوپلیتیکی که در این منطقه وجود دارد، خدمات مستقیم به ایران را متوقف کرده است.
این شرکت روز پنج شنبه در یک اظهارنامه رگولاتوری اعلام کرده بود معاملات سهامش را تا چهارم ماه مه در تلاش برای کاهش ضرر ناشی از رکود جهانی در کشتیرانی متوقف می‌کند.
یانگ مینگ همچنین در بعضی از مسیرهای خود در آسیا به دلیل رکود تغییراتی داده اما مدیر این شرکت اعلام کرده توقف خدمات مستقیم به ایران به دلیل تنشهای ژئوپلیتیکی بوده و تحت تاثیر کاهش هزینه قرار نداشته است.
اگرچه تحریمهای بین المللی علیه برنامه هسته ای ایران رفع شده‌اند اما تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه تهران همچنان وجود دارند و این موضوع، انجام مبادلات مربوط به ایران را برای بانکهای بین المللی دشوار کرده است.