صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در سفر به استان فارس

رئیس سازمان میراث فرهنگی از برخی طرح های گردشگری در شیرازبازدید کرد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از 2 طرح گردشگری در شیراز و نمایشگاه صنایع دستی فارس، در این شهر بازدید کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایرنا، زهرا احمدی پور که به اتفاق چند تن از وزیران به همراه رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید به استان فارس سفر کرده است، پنجشنبه از طرح گردشگری با نام 'هفت دریا' در شهر جدید صدرا شیراز که در 15 کیلومتری شمال غرب شیراز در حال ساخت است، بازدید کرد.
این طرح که با افزون بر 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری مشترک ایرانی و خارجی در قالب پنج بلوک در زمینی به ‌مساحت ٣٠ هزار مترمربع بنا شده، دارای 25 واحد اقامتی، موزه تاکسیدرمی، سه مجموعه ویژه (VIP)، رستوران، سالن کنفرانس، زمین بازی و همچنین محل کاشت و برداشت دمنوش‌ های گیاهی برای عرضه در کافی‌ شاپ این مکان است.
مقرر شده این طرح در خرداد ماه 96 افتتاح ‌شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در ادامه از اقامتگاه بوم‌گردی خانه باغ ایرانی در شیراز دیدن کرد.
این اقامتگاه بوم‌گردی که متعلق به صدرالدین محلاتی و یکی از بناهای دوره پهلوی است در بافت میانی شیراز واقع شده و با برخورداری از ١٣ اتاق قابلیت پذیرایی از ٤٥ گردشگر را دارد.
این اقامتگاه بوم‌گردی در زمینی با زیربنای 600 مترمربع بنا شده، دارای 2 هزار مترمربع باغ است و افزون بر هشت میلیارد ریال برای مرمت این مجموعه هزینه شده است. 
بازدید از نمایشگاه صنایع دستی فارس که در چادر عشایری و در هتل همای شیراز برپا شده، بخشی دیگر از برنامه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به استان فارس بود.
استان فارس یکی از قطب های تولید صنایع دستی کشور به شمار می آید. از 250 رشته صنایع دستی موجود در کشور 120 رشته آن در این استان موجود و از این تعداد 85 رشته صنایع دستی در فارس فعال است.
رشته های خاتم سازی، قلمزنی، کاشی هفت رنگ، خوشنویسی، نگارگری، تذهیب، نقاشی قهوه خانه ای، طراحی سنتی، گره چینی، گچبری، آیینه کاری، میناسازی، حجاری، جواهرسازی، چرم دوزی و نقاشی روی چرم، از جمله رشته های فعال صنایع دستی در فارس است.
برخی از تولیدات صنایع دستی استان فارس از شهرت بین المللی برخوردار و دارای شناسه جهانی است. 
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و شماری از وزیران و اعضای هیات دولت شامگاه چهارشنبه (سی ام فروردین) با هدف شرکت در آیین یادروز سعدی و بهره برداری از افزون بر 400 طرح عمرانی در استان فارس وارد شیراز شد.
نخستین سفر استانی رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید اردیبهشت ما 94 به استان فارس انجام شد.