صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در گفت و گو با نماینده مردم و سیرجان در خانه ملت تشریح شد؛

پروژه های قابل افتتاح در سفر رییس جمهور به کرمان

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خانه ملت پروژه هایی که در سفر 9 اردیبهشت ماه رییس جمهور به استان کرمان مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت را تشریح کرد.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایسنا , "شهباز حسن پور"  به پروژه هایی که در این سفر رییس جمهور افتتاح خواهند کرد اشاره و اعلام کرد: افتتاح کارخانه مگامدول اول یکی از پروژه هایی خواهد بود که در سفر رییس جمهور به استان کرمان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: این کارخانه تولیدکننده آهن اسفنجی به روش احیاء مستقیم است که با حجم سرمایه گذاری ریالی 3 هزار و 200 میلیارد ریال و حجم سرمایه گذاری ارزی 63 میلیون یورو  در این سفر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
حسن پور ظرفیت تولید این کارخانه را سالانه یک میلیون و 700 هزار تن آهن اسفنجی و روزانه 5 هزار و 100 تن اعلام و ادامه داد: با توجه به نزدیکی مواد اولیه در این منطقه(معدن و واحدهای کنسانتره و گندله سازی)، حمل و نقل به حداقل ممکن رسیده و باعث شده تولید آهن اسفنجی با کمترین قیمت میسر گردد ضمن آنکه باید اعلام کرد این کارخانه باعث ایجاد اشتغال برای 320 نفر به صورت مستقیم و 880 نفر به صورت غیر مستقیم در منطقه شده است.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی به طرح دیگری که رییس جمهور در سفر به شهرستان سیرجان افتتاح خواهد کرد اشاره و اعلام کرد: واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت معدنی گل گهر به ظرفیت 332 مگاوات و پست برق بلافصل 400 کیلوولتی که برای تامین برق مورد نیاز شبکه سراسری برق کشور و طرح های توسعه منطقه معدنی و صنعتی گل گهر از دیگر برنامه های قابل افتتاح در این سفر خواهد بود که کارفرمای این پروژه شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر است.
وی با بیان این مطلب که حجم سرمایه گذاری ریالی این طرح ها یک هزار و 10 میلیارد ریال و حجم سرمایه گذاری ارزی آن 305 میلیون یورو است، مطرح کرد: این نیروگاه برای 120 نفر اشتغالی زایی نموده است، ضمن آنکه کارفرمای این پروژه شرکت گهر انرژی سیرجان است. 
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور در ادامه سفر به مس سرچشمه خواهند رفت و در آنجا نیز پروژه هایی افتتاح خواهند نمود.