صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

آغازعملیات ساخت شهربین المللی سلامت و گردشگری در شیراز

همزمان با سفر دکتر روحانی به شیراز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عملیات ساخت شهر بین المللی سلامت و گردشگری پنجشنبه در شیراز آغاز شد.
عملیات ساخت شهر بین المللی گردشگری و سلامت، همزمان با افتتاح 261 پروژه بهداشتی درمانی استان فارس آغاز شده است.
بنا به اعلام کارشناسان مربوط، این طرح حوزه بهداشت و درمان بزرگترین پروژه با مشارکت بخش خصوصی است که اهداف توریسم درمانی را دنبال می کند.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در محل پروژه شهر بین المللی گرشگری و سلامت واقع در 22 کیلومتری شیراز و ارتباط زنده با بیمارستان پیوند اعضای بوعلی سینا ، این پروژه را معرفی و دکتر روحانی نیز آغاز عملیات ساخت آن را اعلام کرد.
رئیس جمهوری در این آیین آغاز به کار این پروژه حوزه سلامت از کار بزرگی که در زمینه سلامت در کشور انجام گرفته و راه اندازی تخت های جدید بیمارستانی، مراکز بهداشتی و درمانی، قدردانی کرد.
دکتر حسن روحانی اظهار داشت:امیدواریم بتوانیم تا پایان این دولت، اقداماتی در زمینه سلامت انجام دهیم که مردم با مشکلات کمتری مواجه باشند.
وزیر بهداشت و درمان نیز در حاشیه آغاز عملیات این طرح حوزه سلامت اظهار داشت : در طول مدت فعالیت دولت یازدهم 370 میلیارد تومان در حوزه بهداشت استان فارس،صرف شده است.
دکترهاشمی گفت:‌سرمایه گذاری حدود هفت و هشت دهم میلیارد دلاری برای ساخت این شهر سلامت انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان این که طرح شهر سلامت در شیراز به عنوان بزرگترین پروژه در حوزه توریسم درمانی با مشارکت بخش خصوصی محسوب می شود، گفت: این طرح در زمینی به مساحت حدود یک هزار هکتار در پنج فاز اجرایی می شود که فاز نخست شامل ایجاد زیر ساخت هاست و در فازهای بعدی احداث ابنیه و ساختمان ها و توسعه فضای بیمارستانی و ایجاد کلینیک های تخصصی دنبال می شود.
دکتر محمد هادی ایمانیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ارتقای جایگاه پزشکی شیراز در عرصه جهانی ، ارتقای کیفیت خدمات تخصصی پزشکی به ایرانیان،افزایش سطح تخصصی آموزشی وپژوهشی پزشکی و رشته‌های وابسته، جذب پزشکان ایرانی مقیم داخل و خارج از کشور از اهداف این طرح است.
ایمانیه ادامه داد:الگوسازی ساخت و ساز‌ها و مدیریت مراکز درمانی، احداث مراکز مهم پزشکی و درمانی برای مقابله با بحران و آماده باش در مواقع بحرانی و ارائه سریع خدمات پزشکی بدون نیاز به وابستگی به مراکز خارجی ، ارائه خدمات درمانی در سطح استانداردهای بین المللی به ایرانیان خواهان دریافت خدمات درمانی با کیفیت بالای بین المللی از جمله اهداف این طرح است .
وی بیان کرد: تقویت قطب بین المللی درمانی ، آموزشی در شیراز ، افزایش جاذبه های گردشگری شیراز با هویت ویژه گردشگری سلامت ، نظم بخشیدن به فعالیت‌ها و دسترسی ها در حوزه سلامت ، ایجاد توازن بین توسعه، سلامت و بهره ‌برداری از خدمات پزشکی از دیگر اهداف اجرای این طرح است .
مدیرعامل شهر سلامت شیراز نیز در گفت و گو با خبرنگارایرنا با بیان اینکه 10 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده برای شهر سلامت است اظهارداشت : پیش بینی شده است که این حجم سرمایه گذاری از منابع داخلی و خارجی تامین شود، شهر سلامت اهداف توریسم درمانی دنبال می کند و می تواند در زمینه ایجاد اشتغال و تولید تحول جدی در حوزه سلامت ایجاد کند .
مهندس محمد ابراهیم مطلع گفت: شیراز از دیر باز قطب علوم پزشکی بوده است،پزشکان و متخصصان زیادی دراین شهر وجود دارند که به دنبال ارائه خدمات بهتر و در فضای مناسب تر به مردم هستند ، شهر سلامت امکان استفاده از تخصص های پزشکی در همه حوزه ها را فراهم می کند و جایگاه شیراز را در این بخش ارتقا می بخشد .
مطلع اضافه کرد: شهر سلامت مجموعه ای از فضاهای درمانی بیمارستانی و غیر بیمارستانی ، هتل ها ، اقامتگاه ها ، کلینک ها و درمانگاه ها ، مناطق مسکونی و مراکز آسایشگاهی و بازپروری سالمندان و بیماران جسمی و معلولین است و در نوع خود می تواند مجموعه ای از خدمات متنوع در حوزه سلامت را با کیفیت بالا به متقاضیان ارائه کند .
کلینیک تخصصی ، پلی کلینیک های تشخیصی ، مراکز آسایشگاهی ترک اعتیاد و بازپروری سالمندان و بیماران جسمی و معلولین ، مراکز طب جایگزین ، مراکز تحقیقات و فن آوری پزشکی ، مراکز چاپ و نشر کتب پزشکی ، فن آوری های دارویی و نمایشگاه های دستاورد های پزشکی ، مراکز آموزشی ، فضاهای جانبی با هویت گردشگری و نمایشگاه های پتانسیل گردشگری سلامت و پزشکی، میراث فرهنگی و تاریخی و اکوتوریسم نیز در طرح شهر سلامت در نظر گرفته شده است .