صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

استاندارخراسان رضوی پیشنهادکرد

ایجاد برند مشترک حلال بین ایران و تاتارستان

مشهد-استاندارخراسان رضوی گفت:با توجه به مسلمان بودن مردم دو کشور، ظرفیت برای ایجاد برند مشترک حلال وجود دارد.
علیرضا رشیدیان  در دیدار با رئیس جمهور تاتارستان اظهارکرد: هدف اصلی دولت ها در زمان حاضر ایجاد ظرفیت‌ها و زمینه‌های همکاری برای بخش خصوصی است.
وی افزود: این ظرفیت ها در مسائل بازرگانی و علمی و دانشگاهی و همچنین حوزه های خدماتی اهمیت دارد و برای گسترش این روابط، باید در موضوعات مختلف زمینه سازی صورت گیرد.
رشیدیان ادامه داد: ایجاد تسهیلات لازم برای حوزه تجاری و بازرگانی و فعالان اقتصادی دو طرف و تسهیل روادید و ظرفیت سازی به منظور حضور قانونمند برای دو کشور باید مورد توجه قرار گیرد.
وی عنوان کرد: با توجه به مسلمان بودن مردم دو کشور، ظرفیت برای ایجاد برند مشترک حلال وجود دارد. خراسان‌رضوی در حوزه تولیدات مواد غذایی سابقه خوبی دارد.
استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: همچنین استفاده از ظرفیت‌های مرزی می‌تواند برای تولید مشترک و صادرات کالا بین دو طرف با سایر کشورها باشد. ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران ایرانی و تاتار در دو کشور مهیاست و امیدواریم از این بستر در زمینه‌های مختلف استفاده شود.
رشیدیان خاطرنشان کرد: ظرفیت های پتروشیمی نیز می‌تواند موضوع همکاری بوده و مسایل راهی و پروازی نیز قابلیت همکاری دارد. یکی از مشکلات موجود عدم انطابق بخش های بانکی ما با بانک‌های روسیه است که امیدواریم این نشست این زمینه را فراهم کند.