صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

«رویاهای دم صبح» به جشنواره فیلم آنکارا می رود

مستند «رویاهای دم صبح» به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم آنکارا در ترکیه دعوت شد.
این مستند به کارگردانی مهرداد اسکویی در بخش "منتخبی از جشنواره‌های جهانی" جشنواره فیلم آنکارا به روی پرده می‌رود که از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ اوریل (۳۱ فروردین تا اول اردیبهشت) در ترکیه برگزار میشود.
در این بخش از جشنواره فیلم آنکارا در مجموع ۱۶ فیلم به نمایش گذاشته خواهند شد و علاوه‌بر مستند «رویاهای دم صبح»، فیلم‌هایی چون «رویاهای شیرین» ساخته «مارکو بلوچیو» از ایتالیا، «تانا» نماینده سینمای استرالیا در اسکار ۲۰۱۷ ساخته «مارتین باتلر» و «بنتلی دین»، «پدرم و مادرم» ساخته «ژیائو بو» از چین، «دختری جوان در ۹۰ سالگی» به کارگردانی مشترک «والری برونی تدشی» و «یان کوریدان» از فرانسه و «یک رویای آرام» از «ژانگ لو» محصول سینمای کره جنوبی می‌شوند.
مهرداد اسکویی تاکنون برای این مستندش علاوه بر دریافت جایزه «عفو بین‌الملل» از شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین، توانست جایزه بزرگ جشنواره «ترو فالس» آمریکا با عنوان «ترو ویژن اوارد» را به عنوان بهترین مستندساز سال ٢٠١٦، جایزه‌ بزرگ و نیز جایزه بهترین فیلم «الهام بخش» را از جشنواره فول فریم آمریکا، جایزه بزرگ جشنواره فیلم مردم‌نگاری «ژان روش» فرانسه، جایزه بهترین مستند بلند جشنواره «هات اسپرینگز» آمریکا، جایزه معتبر بهترین فیلم مستند جشنواره لندن و همچنین بهترین مستند دهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک را کسب کند.
وی پیش‌تر در جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم مستند و در جشنواره سینما حقیقت، جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم «رویاهای دم صبح» دریافت کرده بود.
انجمن بین المللی مستند (IDA) نیز سال گذشته با اعطای جایزه «پار لورنتز» از مهرداد اسکویی برای ساخت مستند «رویاهای دم صبح» تقدیر کرد.
مستند بلند «رویاهای دم صبح» که پخش بین‌المللی آن را نسرین میرشب برعهده دارد، روایت سرگذشت دختران نوجوانی است که در روزهای پایانی سال برای حکم آزادی خود از کانون اصلاح و تربیت انتظار می‌کشند.