صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در هفتادمین سال جشنواره کن

نماینده ایران برای کسب دوربین طلا کیست

کارگردان فیلم کوتاه «وقت ناهار» می‌گوید ایده ساخت این اثر که امسال در جشنواره کن فرانسه رقابت می‌کند، از خاطرات کودکی او آمده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، علیرضا قاسمی کارگردان فیلم کوتاه «وقت ناهار» که در هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن حضور دارد و برای دریافت نخل طلا رقابت می کند درباره چگونگی ساخت این اثر گفت: ایده‌پردازی و نگارش فیلمنامه از مرداد ماه سال ۹۵ آغاز و نزدیک به ۲ ماه به طول  انجامید. بعد از آن پیش تولید کار آغاز شد که این مرحله نیز نزدیک به ۲ ماه طول کشید زیرا نمی توانستم در تهران یک بیمارستان مناسب برای فیلمبرداری پیدا کنم.
وی افزود: البته لوکیشن های خوب برای فیلمبرداری در تهران وجود داشت اما بیمارستان های تهران هزینه زیادی برای فیلمبرداری دریافت می کردند به همین دلیل مجبور شدیم بعد از تحقیقات بسیار دو بیمارستان قائم و البرز را در کرج انتخاب کنیم. بعد از انتخاب لوکیشن مراحل استوری برد، دکوپاژ و تمرین با بازیگر آغاز شد. در نهایت و در آذرماه ۹۵ فیلمبرداری کار به مدت ۴ روز آغاز شد.
این کارگردان درباره داستان فیلمش توضیح داد: این فیلم کوتاه ۱۵ دقیقه ای داستان یک دختر دبیرستانی است که برای تشخیص هویت مادر تازه درگذشته اش به بیمارستان می رود. ایده این فیلم از یک خاطره دوران کودکی ام شکل گرفت که ۸ سالم بود و برای ناهار به سالن غذاخوری کارکنان بیمارستانی رفتم. در آن زمان بیماری درگذشته بود و خانواده او داد و فریاد می کردند اما کارکنان بیمارستان در کمال خونسردی در حال صرف ناهار بودند. همین تضاد در ذهن من باقی ماند تا اینکه امروز تبدیل به یک ایده شد.
قاسمی در پایان گفت: «وقت نهار» برای اولین بار در بخش رقابتی فیلم های کوتاه هفتادمین جشنواره فیلم کن به نمایش گذاشته می شود و برنامه حضور فستیوالی فیلم در طول فستیوال کن و استقبال از آن مشخص می شود.
عوامل فیلم کوتاه «وقت نهار» عبارتند از نویسنده و کارگردان: علیرضا قاسمی، مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی، طراح صحنه: پوریا اخوان، تدوین: بهرام عمرانی، طراح صدا: آرش قاسمی، برنامه‌ریز: بابک کشن فلاح، صدابردار: مهدی یگانه، طراح لباس: رها امیرفضلی، بازیگران: خورشید چراغی‌پور، رویا بختیاری، سیاوش چراغی‌پور، افسانه حیدری، امیر تقدیری، پیمان نعیمی و محمد امینی. دستیاران کارگردان: پوریا موسوی، الناز رشیدی، امین صامتی، رها امیرفضلی منشی صحنه: دلارام فتحی، دستیار صحنه و لباس: فخرالدین سعادت زاده، طراح گریم: بابک کشن فلاح، مدیر تولید: داوود ماسوله، جانشین تولید: سعید صفایی، عکاس: شاهین دانشفر، تهیه کننده: علیرضا قاسمی.