صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف مشهد خبر داد

رویکرد صادرات محور اتاق مشهد در تولید و اشتغال در سال ۹۶

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف مشهد ، از رویکرد صادرات محور این اتاق در تولید و اشتغال در سال جاری خبر داد.
عضو و خزانه دار هیات رئیسه اتاق اصناف مشهد با اشاره به نام گذاری سال ۱۳۹۶ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب خواستار انجام وظایف و رسالت های یکایک افراد جامعه و مسئولان در راستای ایجاد تولید و اشتغال پایدار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران ، هادی مخملی افزود: رویکرد اتاق در رابطه با بحث اشتغال وتوسعه ی پایدار، رویکردی صادرات محور است. یعنی ما در بحث صادراتی و بالا بردن ظرفیت های صادراتی استان به ویژه تولید توسعه ای وصادراتی از جمله بخش سوغات توجهی خاص داشته و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.
وی عنوان کرد:  راه اندازی واحد  تحقیق و توسعه (R & D )  ، اعزام هیات های تجاری، ظرفیت سازی تولید، نداشتن بخشی نگری در جهت توسعه صادرات، بالابردن نسبت سرانه تولید به توزیع با هدف رونق کسب و کار در بازار داخلی، تمرکز بر کالای ایرانی تاثیر بسزایی را در فعالیتهای صادراتی و اشتغال پایدار برجای خواهد گذاشت.
مخملی گفت: البته ما با یک عمل بازدارنده  که دغدغه آزاردهنده ماست، روبه رو هستیم و آن مسئله رکود نهادی است، مواردی همچون شهرداری ها و سایر نهادهایی که از حوزه اصناف  به دنبال سهم خواهی هستند و بر رکود بازار تاثیر می گذارند.
وی با تأکید بر شناسایی ظرفیت های تولیدی موجود در استان و کشور افزود: شناسایی این ظرفیتها ونگاه حمایتی، ما را برای رسیدن به اهداف صادراتی ، موفقیت در بازارهای هدف و ارزآوری کمک نموده و در آینده ای نزدیک خواهیم توانست با انجام این کار عملیاتی در حوزه اصناف به اشتغال پایدار دست یابیم که این مهم نیازمند همراهی و همکاری دولت است.
مخملی ادامه داد: ما می توانیم با تشویق واحدهای صنفی تولیدی و برداشتن عوامل بازدارنده و تسهیل شرایط موجود، سرمایه گذاری داخلی را ترغیب و تقویت کنیم؛ البته با وجود مشکلات و موانعی که بر سر راهشان قرار خواهد گرفت، انگیزه آنها در این زمینه از بین رفته و این امر سرمایه گذاری را به طرف مشاغل کاذب در بازار سوق می دهد.
به گزارش رسیده از اتاق اصناف مشهد، وی با اشاره به اتکاء به نیروهای مولد و اشتغالزا در استان تصریح کرد: تولید توسعه ای هدف و محوریت اتاق در ایجاد اشتغال است که با فعالیت و دیدگاه مشترک سه کمیسیون آموزش و پژوهش، اقتصادی و فرهنگی این موضوع مورد توجه اکید قرار گرفته است.
مخملی اضافه کرد: هلدینگ یکی دیگر از مواردی است که در کمیسیون اقتصادی مطرح و مورد پیگیری قرار گرفته تا  واحدهای تولیدی از تمام ظرفیت های استان در راستای صادرات کالا بهره برده و اتاق با ایجاد برند واحد، با حمایت دیگر برندها و نظارت ، در بازارهای هدف بتواند اعتماد سازی را ایجاد کند.