صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سهیلا جلودارزاده، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران؛

زنان، نقش آفرینان موثر اقتصاد هستند

در حال حاضر که به زمان انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم، جامعه زنان در این میان نقشی اساسی و کلیدی دارد....
 چرا که اثرگذاری و اثربخشی فکر و کلام زنان در هرجامعه ای تقریبا دو سوم کل میزان اثربخشی آن جامعه است.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از اتاق بازرگانی تهران،  جهان از شرایط استبدادی و دیکتاتوری که زمانی روی کره زمین حاکم بود، به دلیل رشد افکار عمومی جامعه بشری رها شده است. چرا که جامعه بشری حاضر نیست تحت هرشرایطی زندگی کند. به همین دلیل هم در جای جای دنیا، هرروز اتفاقاتی در این راستا و انتخابات رخ می دهد. در حال حاضر ایران از این تنگه عبور کرده است، اما برای رسیدن به جامعه آرمانی باید همیشه تلاش کرد. در حال حاضر که به زمان انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم، جامعه زنان در این میان نقشی اساسی و کلیدی دارد. چرا که اثرگذاری و اثربخشی فکر و کلام زنان در هرجامعه ای تقریبا دو سوم کل میزان اثربخشی آن جامعه است. چرا که هم خود زنان به عنوان 50 درصد جامعه موثر هستند و همچنین اثرگذاری آنها روی مردان خانواده مانند، پسران، همسران و پدرانشان وجود دارد و می تواند میزان اثربخشی آنها را افزایش دهد. حتی در مجلس شورای اسلامی با اینکه تنها 17 زن حضور دارند؛ اما اکثراوقات مردان مجلس برای تصویب قوانین موردنظر به 17 خانم مجلس به عنوان لابی اثرگذار توجه می کنند و می خواهند نظر آنها را هم جویا شوند.
حالا این روزها موسم انتخابات در کشور است، یک طرف گروهی قرار دارند که به ادای حق و حقوق توجه می کنند و می خواهند رفاه عمومی ایجاد شود، در مقابل هم گروهی هستند که بارها امتحان پس داده اند و دیده ایم در مسایل اقتصادی به منافع شخصی و گروهی خودشان فکر می کنند و در مسایل فرهنگی روی تفکر خاصی که اسلامی نیست و حتی کاربری هم ندارد و موثر هم نبوده پافشاری می کنند.
همچنین دراین میان این مساله مطرح می شود که دولت یازدهم نتوانسته است کاری از پیش ببرد، اما به اعتقاد من مهمترین اقدام دولت روحانی این بوده که وضع موجود را حفظ کرده است. وضعیت کشور مانند بنایی در حال تخریب بود و اگر از آن مواظبت نمی شد به طور کلی تخریب می شد، بنابراین به این ترتیب حداقل می توان جمعیت تحت پوشش را نجات داد.
در این راستا می بینیم در سونامی تعطیلات کارخانجات در کشور، با اقدامات دولت یازدهم در طول 4 سال گذشته، بسیاری از فرصت های شغلی حفظ شد و این تعطیلی ها متوقف شد.