صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

شریفی عنوان کرد

آغاز ساخت قطعه پایانی بزرگراه کربلا در آینده نزدیک

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه ساخت قطعه ۱۰ و پایانی بزرگراه کربلا در مرحله اخذ مجوز قرار دارد، از آغاز عملیات ساخت این قطعه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی, مسعود شریفی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه عنوان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های امسال این اداره کل تکمیل بزرگراه کربلاست که ساخت قطعات ۵ الف، ۶، ۷، ۸، ۹ آن در مجموع به طول ۳۶ کیلومتر و واریانت قطعه ۶ به طول یک کیلومتر و کنارگذر شهر کرند و تقاطع غیرهمسطح ابتدای کنارگذر شهر سرپل ذهاب را شامل می‌شود و قطعه ۱۰ و پایانی این بزرگراه هم به طول ۹ کیلومتر مراحل اخذ مجوز را طی می‌کند.
شریفی ادامه داد: تا کنون باوجود کمبود اعتبار قطعه ۴، ۵ الف، قطعه ۷ و قطعه ۸ اجرایی شده و عملیات اجرای قطعه ۹ به طول ۱۶ کیلومتر نیز به زودی شروع می‌شود و درصورت تخصیص اعتبار تمام قطعات این بزرگراه تا سرپل‌ذهاب تکمیل می‌شوند.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه با اشاره به ساخت بزرگراه اسلام‌آباد غرب – پل‌دختر گفت: با تکمیل عملیات ساخت بزرگراه، مسیر اسلام‌آباد غرب به پل‌دختر چهار خطه می‌شود.
وی با بیان اینکه مسیر اسلام‌آباد غرب به پل‌دختر در دو قطعه ۲۷ کیلومتری به بزرگراه تبدیل می‌شود، افزود: مسیر اسلام‌آباد غرب به حمیل و حمیل به گردنه شاهبداغ مربوط به حوزه راه‌های استان کرمانشاه است.
شریفی با اشاره به اجرای پروژه‌های سه راهی هرسین به هرسین، محور بیستون – سنقر و کنار گذر این شهر درباره بهسازی محور جوانرود-ثلاث باباجانی عنوان کرد: احداث شامل سه قطعه جاده اصلی ثلاث باباجانی به جوانرود و نیز بیاشوش است که درمجموع ۶۲ کیلومتر طول دارد. ساخت قطعه دوم این پروژه درحال اجراست و به زودی مجوز ساخت قطعه اول صادر می‌شود.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه همچنین به بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه به عنوان کریدور توسعه غرب ایران اشاره کرد و افزود: طول این مسیر ۴۵۰ کیلومتر است که تمام قطعات آن تعیین تکلیف شده‌اند و فعال هستند.
وی همچنین گفت: بهسازی محور اسلام‌آباد غرب – قلاجه هم به طول هفت کیلومتر در حال انعقاد قرارداد است