چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

انتظارات بخش خصوصی از دولت آتی

خوانساری اولویت‌های اتاق تهران در سال ۹۶ را اعلام کرد

رییس اتاق تهران با اعلام اینکه در بیانیه‌ای انتظارات بخش خصوصی از دولت آتی را اعلام خواهیم کرد، گفت: بدنبال تهیه اولویت‌های سال جاری اتاق تهران هستیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، مسعود خوانساری صبح امروز در اولین جلسه هیات رییسه اتاق تهران در سال ۹۶ افزود: سال گذشته نرخ تورم به آنچه دولت قول داده بود، یعنی کمتر از ١٠ درصد رسید و ثبات اقتصادی در کشور ایجاد شد و امیدوارم نرخ تورم تک رقمی ایجاد شده، در سال جاری نیز ادامه یابد.
رییس اتاق تهران گفت: دومین شاخص قابل توجه در سال ۹۵، دستیابی به تراز تجاری مثبت است؛ سال گذشته ٤٣.٧ میلیارد دلار واردات و ٤٣.٩ میلیارد دلار صادرات داشتیم که امیدواریم این روند بدون اتکا به درآمدهای نفتی ادامه داشته باشد.
رییس اتاق تهران در خصوص نرخ رشد اقتصادی نیز گفت: این نرخ در سال ٩٤ صفر و با نوسان همراه بود اما در سال ٩٥ نرخ رشد اقتصادی مثبت بود. سال گذشته رشد همه بخش‌ها از جمله نفت و صنعت مثبت بود و تنها بخش ساختمان نتوانست به رشد دست پیدا کند.
خوانساری افزود: سال گذشته بعد از پنج سال فراز و نشیب، تولید ناخالص داخلی به ٥٠٠ هزار میلیارد تومان رسید که این رقم، مقداری بیشتر از رقم سال ٩٥ است.
وی در مورد تامین مالی سرمایه گذاری نیز گفت: نرخ میزان تسهیلات بانکی به GDP (تولید ناخالص داخلی) در سال گذشته به ٤١ درصد رسید و امیدواریم این رقم در سال جاری نیز افزایش پیدا کند.
رییس اتاق تهران اعلام کرد: در سال ٩٥ حدود ٦١٥ هزار شغل به وجود آمد؛ اما به دلیل آمار بالای بیکاری در کشور، این رقم نتوانست از رقم بیکاری در کشور بکاهد ولی با این حال اشتغالزایی خوبی به وجود آمد.
خوانساری با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدواریم دولتی که انتخاب می‌شود روند کنونی را ادامه دهد.
وی درباره ١٧ اولویتی که اتاق تهران در سال گذشته دنبال ‌کرد، گفت: به جز یکسان‌سازی نرخ ارز تمامی موضوعاتی که اتاق تهران دنبال می‌کرد، محقق شد. از جمله این موضوعات قبولی اظهارنامه‌های مالیاتی بنگاه‌های کوچک و متوسط بود که دولت با اعتماد به بخش خصوصی این موضوع را قبول کرد.
خوانساری تاکید کرد که اتاق تهران در انتخابات ریاست جمهوری از هیچ نامزدی طرفداری نخواهد کرد، با این حال در بیانیه ای انتظارات بخش خصوصی از دولت آتی را اعلام خواهد کرد.
وی ادامه داد: بدنبال تهیه اولویت‌های سال جاری اتاق تهران هستیم و می خواهیم به عنوان دستورکار سال جاری هیات رییسه آن را دنبال کنیم.