صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس سازمان صنعت و معدن استان خبر داد:

استان مرکزی در مسیر نوسازی تجهیزات صنعتی و معدنی

رییس سازمان صنعت و معدن استان مرکزی بازسازی و نوسازی صنایع و تجهیزات و ماشین‌آلات معادن را از جمله اقدامات سال جاری عنوان کرد و گفت: استان مرکزی در بخش‌های مختلفی از جمله صنعت و معدن ظرفیت‌های مطلوبی برای ایجاد اشتغال دارد.
محمدرضا حاجی‌پور با اشاره به شعار سال در خصوص برنامه‌های سال جاری این سازمان در راستای تحقق شعار سال، گفت: طرح رونق تولید در سال جاری نیز تداوم می‌یابد و بحث تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه بازسازی و نوسازی صنایع نیز در دستور کار سال جاری قرار دارد، بیان کرد: با ابلاغ دستورالعمل از وزارتخانه این اقدام عملیاتی می‌شود، البته در اولین جلسه با وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع مطرح شد و بر این اساس برنامه‌ریزی‌ها برای بازسازی و نوسازی صنایع استان انجام شده است.
رییس سازمان صنعت و معدن استان مرکزی، بازسازی و نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات معادن استان مرکزی را از دیگر برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و افزود: استان مرکزی ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در بخش صنعت دارد. این استان دارای رنگین‌کمانی از مواد معدنی است و باید بستر رشد و توسعه این بخش در استان بیش از پیش فراهم شود.  
حاجی‌پور با بیان اینکه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان دارند، ادامه داد: برای تسهیل در روند سرمایه‌گذاری تلاش بر این بوده که در صورت تکمیل مدارک توسط سرمایه‌گذاران مجوز در کمترین زمان ممکن اعطا شود تا به این طریق سرمایه‌گذاران ترغیب به فعالیت در این بخش شوند.  
وی با اشاره به حدود 10 هزار واحد صنفی فعال استان عنوان کرد: حدود 30 هزار نفر در این صنوف مشغول به فعالیت هستند و در صورتی که نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم اشتغال‌زایی خوبی را در این حوزه شاهد خواهیم بود و نگاه ویژه به این بخش نیز از برنامه‌های سال جاری است.
وی با بیان اینکه در بخش فرش دستباف نیز ظرفیت‌های مطلوبی در استان وجود دارد، ادامه داد: ویژگی‌های منحصربه فردی در فرش دستباف استان به خصوص فرش ساروق و جیریا وجود دارد و برای گسترش این صنعت در استان در سال جاری ایجاد کارگاه‌های فرش‌بافی و کمک به رونق اشتغال‌های خانگی را در برنامه داریم.
رییس سازمان صنعت و معدن استان مرکزی بیان کرد: خوشه‌های صنعتی در مجموعه روستاها شناسایی شده است و اقداماتی در سال گذشته در راستای ایجاد بستر لازم برای فعال شدن این خوشه‌ها انجام شده که در سال جاری این اقدامات پیگیری می‌شود.