صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت:

شرکت‌های کنسرسیومی و مدیریت صادرات در لرستان ایجاد شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خواستار ایجاد شرکت‌های کنسرسیومی و مدیریت صادرات در لرستان شد.
محمدرضا صفی‌خانی در جمع خبرنگاران گفت: طی سال گذشته آمار رشد صادرات کشور زیر چهار درصد بوده که استان 21.5 درصد رشد داشته است.
وی میزان تراز لرستان را نسبت به کشور بالا اعلام کرد و با بیان اینکه سال 92  در استان 75 درصد صادرات معدن را داشته‌ایم که خام فروشی بسیار زیاد بوده ولی الآن به 1.5 درصد رسیده است، اضافه کرد: 75 درصد صادرات معدنی نشان‌دهنده خام فروشی بوده که در حال حاضر در استان خیلی کم شده است.
صفی‌خانی ادامه داد: در برنامه سال 96 دو الزام برای استان باید ایجاد کنیم که یکی از آنها ایجاد شرکت‌های کنسرسیوم و  مدیریت صادرات است.
این مسئول یادآور شد: متأسفانه در سال گذشته به  هدف‌گذاری که در راستای ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات بود نرسیده‌ایم و باید در سال 96  این هدف محقق شود.
وی بیان کرد: تنوع محصولات و بازارهای هدفی که شناسایی‌شده در قالب این شرکت‌ها می‌توانند رشد قابل‌توجهی را در سال‌جاری داشته باشند.
این مسئول تاکید کرد: چند تا از محصولات مهم که قابل‌رقابت و صادرات هستند در سال 96 برندسازی و به‌عنوان محصولات نمونه استان معرفی شوند.
صفی‌خانی با بیان اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی لرستان با نام استان‌های هم‌جوار صادر می‌شود، گفت: کنسرسیوم‌ها و شرکت‌های مدیریت صادرات اگر بتوانند محصولات خاص استان را به شکلی مدیریت کنند در آمار امسال جهش خوبی را خواهیم داشت.