صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بهره برداری از 744 واحد صنعتی استان مرکزی در دولت تدبیر و امید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: بهره برداری از 744 واحد صنعتی با ایجاد 9 هزار و 239 فرصت شغلی در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید در نقاط مختلف استان آغاز شد.
محمدرضا حاجی پور افزود: این واحدهای صنعتی با سرمایه گذاری بیش از سه هزار و 500 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است. 
وی ادامه داد: بهره برداری از این واحدهای صنعتی که در بخش های مختلف تولید لوازم خانگی، شیمیایی و غذایی فعالیت می کنند، زمینه توسعه و رشد اقتصادی استان را فراهم کرده است. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: در این مدت 20 طرح صنعتی با سرمایه گذاری بیش از 200 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که زمینه اشتغال 637 نفر را فراهم شده است. 
وی اظهار کرد: 129 واحد معدنی با سرمایه گذاری حدود 700 میلیارد ریال در نقاط مختلف استان مرکزی به بهره برداری رسید که این مهم نیز زمینه اشتغال یک هزار و 27 واحد صنعتی را فراهم کرد. 
حاجی پور، تهیه و تصویب سند ارتقاء گندم، آرد و نان را دستاوردی دیگر در دولت یازدهم دانست و گفت: این مهم بهبود کیفیت نان در نقاط مختلف استان را به همراه داشته است. 
وی ادامه داد: همچنین پارسال بیش از هفت هزار و 160 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به یک هزار و 66 واحد تولیدی در نقاط مختلف استان مرکزی پرداخت شد که بر این اساس تا پایان اسفندماه سال گذشته رشد 20 درصدی ظرفیت تولیدی در این شرکت ها مشهود بود. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال جاری نیز ادامه دارد، بیان کرد: بیش از 100 واحد تولیدی در استان مرکزی متقاضی تسهیلات رونق تولید هستند. 
وی گفت: ارائه تسهیلات رونق تولید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی برای به روزرسانی تجهیزات و خرید ماشین آلات و تامین سرمایه در گردش صنایع از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که موفقیت های چشمگیری نیز حاصل شد. 
2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.