صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

اقدام برای آموزش ابزار فرآیند کارآفرینی به دانشجویان

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با بیان اینکه در پی آموزش ابزار فرآیند کارآفرینی به دانشجویان هستیم، گفت: تاکنون توانسته‌ایم...
رویدادهای کارآفرینی را طراحی کنیم که البته در مراحل بعدی باید افراد را با ابزارهای اقتصادی کردن و به نتیجه‌رساندن ایده‌ها آشنا کنیم.
دکتر مهدی کاظمی در خصوص ترویج ایده‌آفرینی در دانشگاه‌های کشور با بیان این‌که ترویج ایده‌آفرینی در مباحث مربوط به فن‌بازار و استارتاپ‌ها موثر است، ‌اظهار کرد: به عنوان نمونه می‌توان به صنایع فرهنگی که صنایع نوینی است، اشاره کرد؛ چرا که با توجه به ارزش افزوده و شرایطی که این صنعت دارد، می‌تواند با توسل به ایده‌آفرینی جایگاه خوبی را در بازار ایران و منطقه کسب کند.
رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی افزود: به دنبال این هستیم که دانشجویان را با نیازها و ادبیات کارآفرینی آشنا کنیم و با آموزش ابزار فرآیند آن، خروجی‌های اقدامات افراد همچون شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها را با مجموعه‌هایی که قابلیت دارند، مرتبط کنیم و زمینه توسعه آنها را فراهیم کنیم تا تبدیل به شرکت‌های موفقی شوند و به حل مشکلات کمک کنند.
وی تصریح کرد: البته پس از انجام مطالعات، هم‌اکنون در ابتدای راه هستیم و توانسته‌ایم رویدادهای کارآفرینی را طراحی کنیم که برگزاری این رویدادها با استقبال نیز مواجه شد. البته علاوه‌بر این رویدادها، طی فرآیندی افراد باید با ابزارهای اقتصادی کردن و به نتیجه رساندن ایده‌ها آشنا شوند.
کاظمی درادامه با بیان اینکه تمرکز بر مسائل مغفول مانده همچون گفت‌وگو و دغدغه‌های دانشجویان در زمینه‌های مختلف از جمله محیط زیست در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در عرصه کارآفرینی دانشجویانی را که می‌توانند رونق اقتصادی را با روش‌های متفاوت ایجاد کنند، شناسایی و سعی کردیم روی این افراد سرمایه‌گذاری کنیم تا فضای بهتری ایجاد شود.
به گفته رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، این سازمان تمرکز ویژه‌ای بر احیای مسائل مختلفی که در فضای دانشگاهی فاقد متولی و توجه کافی بوده است، دارد.