صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

به‌منظور خلق ایده‌های کارآفرینانه در بخش بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست

رویداد کارآفرینی هفته سبز برگزار می‌شود

نخستین رویداد کارآفرینی سبا و هفتمین رویداد تریگر با موضوع بهینه سازی انرژی و محیط‌زیست در ساختمان در پژوهشکده علوم و فناوری انرژی...
 شریف برگزار می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، رویداد کارآفرینی سبا و تریگر یک رویداد آموزشی رقابتی فشرده به مدت ۶ روز، باهدف ایجاد یک محیط سازنده برای خلق و پرورش ایده‌های کارآفرینانه است. در این رویداد، آموزش‌های ضروری برای تبدیل ایده به یک روید کارآفرینی خوب در کارگاه‌های آموزشی به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود. همچنین امکان تیم سازی برای صاحبان ایده و یا پیوستن به تیم‌ها برای برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، گرافیست ها و یا متخصصان دیگر از طریق برنامه‌های شبکه‌سازی مقدور است. 
بر اساس این گزارش، طراحی، برنامه‌ریزی و برگزاری این رویداد بر عهده‌ مرکز نوآوری و توسعه فناوری ستاد بهینه سازی انرژی و محیط‌زیست با همکاری ستاک (ستاد توسعه‌ی ایده‌های کارآفرینانه) است، ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری شریف، مرکز کارآفرینی، شتابدهنده شریف و مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته‌ی دانشگاه صنعتی شریف، حامیان علمی و مالی و معنوی این رویداد هستند.
جوایز 
شانس ورود به برنامه‌ی شتاب‌دهی مرکز نوآوری و توسعه فناوری و استقرار ۶ ماهه در پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف (محل استقرار تیم‌های عضو مرکز نوآوری و توسعه فناوری) به همراه حمایت مالی و مشاوره‌های فنی و کسب و کار برای سه تیم برتر صورت خواهد گرفت. 
از سویی، با توجه به تخصصی بودن اولین رویداد استارتاپ سبا و هفتمین رویداد استارتاپ تریگر با موضوع بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان ، شرکت‌کنندگان باید واجد شرایط با محدودیت سنی: ۱۸ تا ۳۵ سال میتوانند شرکت کنند. 
دانشجویان و یا فارغ‌التحصیلان مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مهندسی انرژی، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی برق و فیزیک اولویت دارند.
بر اساس این گزارش، دانش آموختگان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی علاقه مند به شرکت در رویداد کارآفرینی سبا1 – استارتاپ تریگر7  میتوانند تا روز دوشنبه 28 فروردین 96 به منظور شرکت در این رویداد ثبت نام کنند.