صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر ارتباطات:

۱۰۴۹ روستای خراسان جنوبی به اینترنت متصل می شوند

بیرجند- وزیر ارتباطات از اتصال اینترنت به ۳۶۹ روستای خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تا پایان دولت هم ۶۸۰ روستای دیگر این استان به اینترنت متصل خواهند شد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر،  محمود واعظی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید حساب ویژه ای برای استان خراسان جنوبی باز شده است.
وی با بیان اینکه به استان خراسان جنوبی با توجه به جدیدالتاسیس بودن در تمامی بخش های مربوط به وزارت ارتباطات به صورت خاص نگاه شده است، افزود: در دولت تدبیر و امید دو هزار و ۷۰ میلیارد ریال در در حوزه ارتباطات و فناوری استان هزینه شده است.
وی گفت: بخشی از این اعتبارات در گذشته و بخشی در این سفر متناسب با حضور در شهرستان ها به بهره برداری می رسد.
پهنای باند خراسان جنوبی ۱۸ برابر شد
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید پهنای باند استان ۱۸ برابر شده است، بیان کرد: شبکه انتقال استان نیز ۴.۵ برابر شده است.
وی با بیان اینکه تعداد مشترکین اینترنت استان خراسان جنوبی ۹ درصد افزایش داشته است، افزود: یک هزار و ۱۰ کیلومتر فیبر بین شهرستان های مختلف استان کشیده شده است.
وی با اشاره به اینکه مرکز آپا به بهره برداری رسیده است، گفت: یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریاا سرمایه گذاری نیز برای پروژه های استان طی امروز و فردا افتتاح خواهد شد.
واعظی ادامه داد: مرکز کنترل فرکانس خراسان جنوبی در گذشته توسط خراسان رضوی کنترل می شد که در حال حاضر مستقل شده و تجهیزات آن نصب شده است.
۱۹ شهر خراسان جنوبی به نسل سوم تلفن همراه مجهز شد
وی با بیان اینکه طی این سفر ۱۹ شهر به نسل سوم تلفن همراه مجهز می شوند، گفت: تا پایان دولت نیز تمام ۲۸ شهر استان به نسل سوم مجهز خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۱ شهر نیز در این سفر به نسل چهارم اینترنت مجهز می شوند، اظهار داشت: امیدواریم تا پایان دولت هشت شهر دیگر به نسل چهارم در استان مجهز شوند.
وی با اشاره به اینکه ۳۶۹ روستای استان در این سفر به اینترنت متصل می شوند، افزود: تا پایان دولت نیز ۶۸۰ روستای دیگر نیز به اینترنت متصل خواهند شد.
وزیر ارتباطات ادامه داد: ظرف دو هفته آینده دو مرکز تبادل داده در استان اصفهان و خوزستان به بهره برداری خواهد رسید و همچنین ۷۰ درصد شبکه پهباند کشور توسعه خواهد یافت.