صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رویترز گزارش داد؛

ایران دومین صادر کننده بزرگ نفت به کره جنوبی شد

صادرات نفت ایران به کره جنوبی در سه ماه نخست سال جاری میلادی با بیش از ۹۰ درصد افزایش به نسبت مشابه سال قبل از آن، به یک رکورد دست یافت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازمهر به نقل از رویترز، صادرات نفت ایران به کره جنوبی در ماه گذشته و همچنین سه ماه نخست سال جاری میلادی به یک رکورد تبدیل شد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به تقریبا دو برابر افزایش پیدا کرد.
در همین حال با رفع تحریم های غرب از ایران و نیز افزایش صادارات این کشور، جمهوری اسلامی ایران در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی به دومین تامین کننده بزرگ نفت کره جنوبی بعد از عربستان سعودی تبدیل شد؛ این در حالی است که آمار گمرک کره جنوبی نشان می دهد ایران در سه ماه نخست سال گذشته میلادی در جایگاه پنچمین کشور بزرگ تامین کننده نفت کره قرار گرفته بود.  
همچنین صادرات نفت خام ایران به کره جنوبی در ماه گذشته میلادی یعنی مارس به ۲.۲۶ میلیون تن یا معادل ۵۳۴ هزار و ۳۶۸ بشکه در روز رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن که رقم ۱.۰۳ میلیون تن ثبت شده از رشد ۱۱۸.۸ درصدی برخوردار شده است.
البته در سه ماه نخست سال جاری میلادی مجموع صادرات نفت خام ایران به کره جنوبی ۵.۶۸ میلیون تن گزارش شده که این رقم معادل ۴۶۳ هزار ۲۳۴ بشکه در روز است و نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۶ از آن ۹۲.۴ درصد رشد نشان می دهد.  
در همین حال میزان صادرات نفت عربستان به کره جنوبی در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۱۰ درصد کاهش به ۱۰.۴۴ میلیون تن معادل ۸۳۱ هزار و ۴۱۳ بشکه در روز رسید.
بر پایه این گزارش، مجموع واردات نفت کره جنوبی در ماه گذشته میلادی به ۱۲.۶۸ میلیون تن یا تقریبا ۳ میلیون بشکه در روز ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که رقم ۱۱.۵۲ میلیون تن بوده، ۱۰.۱ درصد افزایش نشان می دهد.