صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان:

برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی بانه تدوین و ترسیم شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: برای برنامه ریزی و اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی در شهرستان ..
بانه باید برنامه لازم تدوین، توصیف و متناسب با شرایط شهرستان ترسیم شود.
به گزارش کسب و کار نیوز  و به نقل از ایرنا، حسین فیروزی روز جمعه در دومین جلسه اقتصاد مقاومتی بانه که در سالن جلسات فرماندار بانه برگزار شده افزود: باید مدیران شهرستان به کمک مدیران استانی، برنامه عملیاتی برای اجرای اهداف و برنامه های شعار سال را تدوین کنند.
وی خاطر نشان کرد: در ستاد فرماندهی استان برنامه ای به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به ریاست استاندار تشکیل می شود و برنامه برای همه دستگاه های اجرایی و تاثیر گذار تدوین می شود که باید متناسب با شهرستان ها تغییراتی کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: حوزه های کشاورزی، گردشگری در کنار ظرفیت ها و مزیت های مختلف شهرستان بانه و موضوع تجارت فرامرزی و داخلی باید بررسی و وضعیت مطلوب متناسب با توانایی های شهرستان ترسیم شود.
وی افزود: در طول سه هفته آینده باید برنامه ای برای اقتصادی مقاومتی، اشتغال و تولید شهرستان بانه در سال جاری تدوین شود و در ستاد اقتصاد مقاومتی استان به تایید و تصویب برسد. 
وی مرز و اقتصاد فرامرزی را یکی از مهمترین ظرفیت های استان و شهرستان بانه دانست و گفت: باید در تدوین ساز و کار این برنامه دستگاه های اجرایی به این مزیت مهم شهرستان بانه توجه ویژه داشته باشند و از این ظرفیت بسیار مهم برای افزایش اشتغال و تولید بهره گیری شود.
فیروزی اظهار کرد: هم اکنون در مرز سیرانبند بانه 400 نفر مستقیم مشغول بکار هستند که در کوتاه مدت ظرفیت اشتغال این مرز می تواند 2 برابر شود.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری در این مرز ارزش زیادی دارد و بخش های مختلف کشور می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
وی هدف از اجرای این برنامه را افزایش سطح تولید و اشتغال بانه عنوان کرد و افزود: باید برای تدوین این برنامه به ظرفیت های موجود توجه شود.
وی پیوندهای فرهنگی منطقه را یکی از ظرفیت های مهم مرز سیرانبند بانه دانست و گفت: توجه به ظرفیت های فرهنگی منطقه زمینه سازی توسعه منطقه را فراهم می کند.
فیروزی تاکید کرد: عزم مسئولان استانی برای حل مسائل مرز سیرانبند بانه بیشتر از طرف عراقی است که امیدواریم از طریق دیپلوماسی مسائل در آن سوی مرز نیز پیگیری شود.
وی انگور و عسل را 2 محصول مهم در بانه دانست و خاطر نشان کرد: کشاورزی بانه به عنوان یک بخش مهم از ظرفیت تولید و اشتغال این شهرستان باید شکوفا شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: محصولات بازر منطقه می توانند ظرفیت بسیار خوبی برای شهرستان باشد.
شهرستان بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.