صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون عمرانی استاندار قم:

دهکده‌های گردشگری در قم ایجاد می‌شود

معاون عمرانی استاندار قم گفت: بنیاد مسکن مکلف شده با همکاری جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی با تأمین زیرساخت‌ها در سلفچگان و خلجستان دو نقطه خالی از سکنه از اراضی دولتی شناسایی و به‌عنوان دهکده‌های گردشگری از آن بهره‌گیری شود.
محسن بهشتی ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال 96 با اشاره با اشاره به تصمیم‌گیری برای پروژه‌های ناتمام استان با توجه به حجم سرمایه‌گذاری و زمینه‌های اشتغال آن در سال جاری اظهار داشت: عمده پروژه‌های با محوریت اشتغال و تحول 5 درصدی کاهش نرخ بیکاری در حوزه شهری و روستایی
معاون امور عمرانی استانداری قم با اشاره افزود: در بخش روستایی با محوریت توسعه روستایی نه با تعریف زیرساخت‌های صنعتی که از سوی سرمایه‌گذاران و روستائیان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد بلکه در قالب صنایع‌دستی، کارگاهی و صنفی موردتوجه قرار می‌گیرد.
وی با تأکید بر اینکه گردشگری روستایی استان قم طی 20 ساله روستایی‌ها را با بحران مواجه کرده است خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن مکلف شده که با همکاری جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی با تأمین زیرساخت‌ها در سلفچگان و خلجستان دو لکه خالی از سکنه از اراضی دولتی شناسایی و به‌عنوان دهکده‌های گردشگری از آن بهره‌گیری شود.
بهشتی خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌هایی که در روستاهای کهک ایجادشده تخریب بافت روستاها به‌واسطه اختلاف فرهنگی است که به‌واسطه گردشگری ایجادشده از همین رو با صیانت از حفظ روستاها باید ظرفیت گردشگری به‌صورت مناسب تعریف شود.
به گفته معاون امور عمرانیاستانداری قم، اجرای طرح‌های گردشگری بر پایه مطالعات می‌تواند نقش موثری در کنترل سواستفاده از زیرساخت‌ها شود علاوه بر آن ساخت و سازهای غیر مجاز کنترل می‌شود.