چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون وزیر امور خارجه در تبریز عنوان کرد؛

ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم گردشگری تا سال۲۰۱۸ در تبریز

معاون وزیر امور خارجه بر ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم گردشگری تا سال۲۰۱۸ در تبریز تاکید کرد و گفت: تبریز ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی دارد.
حسن قشقاوی بعداز ظهر پنج شنبه در آیین افتتاح سامانه صدور روادید الکترونیکی در فرودگاه بین ‌المللی تبریز با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی اظهار داشت: باید مقدمات کار برای این موضوع فراهم شود و تبلیغات های لازم نیز صورت گیرد تا شاهد حضور گردشگران و مسافران داخلی و خارجی در تبریز باشیم.
وی با تاکید بر اینکه مبدأ همه قیام‌ها آذربایجان بوده و همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند  آذربایجان همیشه پیشتاز و قهرمان است، ادامه داد: تبریز محل حضور و زادگاه علما و شعراست و این شهر ظرفیت ها و توانمندی های زیادی دارد که باید از آنها استفاده کرد.
افتتاح سامانه صدور روادید الکترونیکی در تبریز
قشقاوی با اشاره به اینکه تبریز در بسیاری از موضوعات اولین بوده و هست، گفت: تبریز در افتتاح سامانه صدور روادید الکترونیکی نیز اولین شد، این سامانه نقش مهمی در تبریز۲۰۱۸ خواهد داشت.
وی به مزیت های این سامانه اشاره کرد و گفت: با راه اندازی سامانه الکترونیکی صدور روادید در فرودگاه بین المللی تبریز، صدور ویزا برای مسافران ۱۸۰ کشور جهان حداکثر در مدت دو دقیقه در این فرودگاه انجام می شود.
معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه باید شرکت های خصوصی برای سرویس دهی خدماتی به گردشگران تشکیل شوند، گفت: باید به بهترین نحو ممکن خدمات جهت پذیرایی از مهمانان و گردشگران خارجی ارائه شود، چراکه اگر بنا است ۲۰۱۸  تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام شود پس باید لوازم آن نیز تهیه شود.
قشقاوی سپس با تاکید بر اینکه باید تبریز آمادگی کاملی برای پایتخت توریسم شدن را داشته باشد، گفت: باید زیرساخت ها در این استان بیش از پیش تقویت شود.