صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران:

نیروگاه ٤٠٠ کیلوواتی فتوولتاییک در تصفیه‌خانه فاضلاب تهران احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از احداث نیروگاه فتوولتاییک در تصفیه‌خانه فاضلاب تهران با تولید برق ٤٠٠کیلووات خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایلنا، "اصغر ریاضتی" با اشاره به ظرفیت موجود در شرکت فاضلاب تهران برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: به منظور بهره‌گیری از انرژی خورشیدی، این شرکت طرح‌های مطالعاتی احداث این نیروگاه را از سال ۱۳۹۳ آغاز کرده و تاکنون دو مرحله مطالعات اولیه و یک مرحله مطالعات تکمیلی در سال ۱۳۹۵ انجام شده است.
ریاضتی در ادامه گفت: این نیروگاه با نصب ۱۶۰۰ پنل فتوولتائیک ۲۵۰ واتی و ۲۰ دستگاه اینورتر با سرمایه‌گذاری افزون بر دو میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع در محوطه مرکز تحقیقات تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران ایجاد می‌شود.
با راه‌اندازی این نیروگاه سالانه ۶۴۸ مگاوات ساعت انرژی برق تولید می‌شود که این میزان با توجه به همکاری و حمایت سازمان انرژی‌های نو (سانا) فروخته می‌شود و درآمدی معادل ۳۱۷۵ میلیون ریال در سال عاید شرکت خواهد شد.
احداث نیروگاه فتوولتاییک در حال حاضر در مرحله برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار قرار دارد و مدت زمان احداث آن شش ماه و بهره‌برداری آن ۲۰ سال پیش‌بینی شده است.
ریاضتی کاهش آلاینده‌های زیستی، فروش برق تولیدی و تأمین بخشی از نیاز الکتریکی ساختمان سبز مرکز تحقیقات تصفیه‌خانه فاضلاب را از اهداف ساخت این نیروگاه برشمرد.