صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بر اساس گزارش فوربز

4 اقدامی که در 30 روز اول کار جدید باید انجام دهید

از رییستان بپرسید که برای یک روز یا یک هفته چه انتظاری از شما دارد. با انجام این کار، شما یک رابطه همدلی و همکاری ایجاد می کنید.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، چند هفته اول شروع کار جدید از برخی جهات بسیار آسان است، اما برای بعضی‌ها می‌تواند دشوار باشد. در اکثر نقش‌ها شما به‌اندازه کافی نمی‌دانید که حجم کار چه میزان است، بنابراین شما یک عدم اطمینانی در مورد چیزی که در انتظارتان است، دارید که به شما یک امکان تلاش برای ایجاد احساس خوب می‌دهد.
چگونه می‌توانید یک شروع خوب داشته باشید؟ سایت‌های فرصت های شغلی Glassdoor و Jenn DeWall لیستی از  اقداماتی که شما باید در 30 روز اول کار جدید انجام دهید فراهم کرده است.
*سوالات زیاد، پرسش های فراوان
اگر شما سوال های زیادی بپرسید، نه‌تنها سرعت یادگیری شما در انجام کارتان افزایش پیدا می کند، بلکه کنجکاوی و شور و شوق خود را نشان می دهید. مدیران دوست دارند این صفات را در کارمندان خود ببیند.
مایک جورج، مدیرعامل شرکت QVC’s CEO اخیرا اعلام کرد که کنجکاوی فکری یکی از مهمترین معیارهایش برای استخدام افراد بوده است. قبل از QVC، جورج افسر ارشد بازاریابی در شرکت دل (Dell) بود و بابت این خصیصه هم تحسین شده بود. جورج می گوید کنجکاوی باعث یادگیری هرروزه او شده است.
*به دست آوردن شفافیت نقش خود
ایده ساده به نظر می‌رسد، اما شما متعجب می‌شوید که چطور انتظارات مدیرها از کارکنانشان همتراز نیست. از مدیر خود به‌سادگی آنچه از شما توقع دارد را بپرسید. برای این کار می‌توانید از سوالات ترکیبی و ساده استفاده کنید. به عنوان مثال سوال کنید که هدف گروه در سال چیست و شما چگونه می‌توانید در پیشبرد آن کمک کنید.
از رییستان بپرسید که برای یک روز یا یک هفته چه انتظاری از شما دارد. با انجام این کار، شما یک رابطه همدلی و همکاری ایجاد می کنید.
*برپایی جلساتی یک‌به‌یک
آشنایی با همکاران داخلی و خارجی گروه بسیار ارزشمند است. کسی که شمارا تحسین می کند، کسی که در بخش های مختلف کار می کند و شما در موردش کنجکاو هستید را به قهوه دعوت کنید. اطلاعات درباره نقشتان را روز به روز افزایش دهید.
*فرهنگ شرکت را رد نکنید
اگر دیدید که هیچ‌کس چندکار را همزمان در جلسات انجام نمی‌دهد، شما هم از انجام آن خودداری کنید. اما همچنین به شخصیت و اصول خود پایبند باشید. اگر شما متوجه تضادهای فرهنگی بین شرکت و شخصیت خود شدید، ممکن است در بهترین شکل شرکت را ترک کنید، یا برای اولین بار در خودتان برای تغییر فرهنگ تلاش کنید.