چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان خبر داد:

اجرای ۱۰پروژه ملی حوزه راه در راستای اقتصاد مقاومتی کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به بهره‌برداری از ۷۰ کیلومتر راه در قالب ۱۰پروژه اقتصاد مقاومتی از برنامه‌ریزی برای تکمیل این پروژه‌ها در سال جاری خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی, شهرام ملکی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان عنوان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی ۱۰پروژه احداث و بهسازی بزرگراه و راه اصلی در استان کردستان مصوب و اجرایی شده است.
ملکی افزود: تاکنون ۸۳۲ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه‌ها هزینه شده و اعتبار مصوب استانی آنها ۳۷۷.۲ میلیارد ریال است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان  گفت: ازجمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی احداث بزرگراه همدان-سنندج در محدوده روستای گنجی با صرف۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به طول ۱۲ کیلومتر است که تکمیل شده است. همچنین در این راستا طرح‌های احداث راه اصلی سنندج-مریوان به طول ۱۵ کیلومتر، بهسازی دو کیلومتر از راه اصلی بیجار-دیواندره، بهسازی راه اصلی قروه-سریش‌آباد-بیجار، بهسازی محور زنجان-بیجار-تکاب و بهسازی راه اصلی قروه-سنقر انجام شده است.
وی افزود: بهسازی هشت کیلومتر از ۱۴ کیلومتر محور سقز-مریوان-سردشت-پیرانشهر و سقز-بانه-سردشت(در محدوده کردستان) انجام شده و اعتبار هزینه شده برای آن ۱۲۰ میلیارد ریال است.
ملکی عنوان کرد: احداث راه اصلی بانه-سوته به پیشرفت ۳۰درصدی رسیده و بهسازی محور پنج کیلومتری کامیاران-سنقر ۴۰ درصد پیشرفت کرده است.