صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ساختار عمودی دوربین دوگانه در طرح شماتیک آیفون 8 اپل

طرح شماتیک جدیدی که توسط SlashLeaks منتشر شده است، ساختار عمودی دوربین دوگانه در آیفون 8 اپل را به تصویر می‌کشد.
طرح شماتیک جدیدی که به‌طور غیررسمی منتشر شده، ظاهرا تصویر گوشی هوشمندی است که به مناسبت دهمین سالگرد عرضه‌ی اولین آیفون معرفی می‌شود و احتمالا آیفون 8 نام خواهد داشت. اگرچه باید با دیده تردید به این طرح نگریست، اما آن‌طور که از شواهد امر پیدا است، تاچ آیدی در آیفون جدید حذف و اسکنر اثر انگشت در صفحه‌نمایش ۶ اینچی آن ادغام خواهد شد. به این ترتیب، گزینه‌های نرم‌افزاری نیز جایگزین کلید هوم در آیفون جدید اپل خواهند شد.
علاوه بر این، مینگ چی کو، تحلیلگر KGI Securities نیز مدعی شده است آیفون 8 به دوربین جلویی جدید با سنسور سه‌بعدی مجهز خواهد شد. این دوربین در فرایند تشخیص چهره نیز استفاده خواهد شد تا کاربر امکان باز کردن قفل آیفون 8 و تأیید هویت را با استفاده از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این سنسور داشته باشد.
در تصویر همچنین برجستگی جزئی سنسور دوربین پشتی دیده می‌شود. علاوه بر این، دوربین دوگانه در قسمت پشتی آیفون 8 به‌صورت عمودی قرار گرفته است و شباهتی به ساختار افقی ماژول دوربین دوگانه در آیفون 7 پلاس ندارد.
در قسمت پایین گوشی پورت لایتنینگ در میان دو اسپیکر قرار گرفته است. کلید تنظیم صدا در قسمت چپ و کلید روشن و خاموش گوشی در سمت راست آن قرار دارند. ظاهرا از صفحه‌نمایش لبه به لبه و بدون حاشیه (یا حداقل با حاشیه بسیار محدود) در آیفون 8 استفاده خواهد شد که البته این المان، در طرح شماتیک قابل نمایش نیست.
به گزارش فون آرنا، این طرح شماتیک توسط یکی از کارکنان کارخانه تولید آیفون 8 اپل ترسیم شده است؛ اما احتمال تغییر در این طرح همچنان وجود دارد.