صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

صالحی‌نیا: ظرفیت لازم برای رشد اقتصادی را داریم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم‌اکنون کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بسیاری از صنایع کشور، متقاضی توسعه هستند تا تولید و صادرات خود را افزایش دهد.
محسن صالحی‌نیا  اظهار داشت: رشد 4.7 درصد در بخش صنعت در طی سال گذشته، به مفهوم این است که ما یک‌سری برنامه‌ها را در رابطه با رشد ارزش‌افزوده و رشد تولید تعریف کردیم و در این خصوص موفق بودیم.
 وی با بیان این‌که در بخش صنعت و معدن براساس شاخص‌هایی که وجود دارد، توانستیم این رشد را محقق کنیم، افزود: اگرچه این رشد نسبت به رشد کلی اقتصاد کمی پایین‌تر است، اما فکر می‌کنیم صنعت و معدن به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصاد، توانسته این رشد را محقق کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: من اعتقاد دارم با توجه به زمینه‌های مختلف صنعتی که در کشور ایجاد شده، محدودیت‌های بین‌المللی که در حال برطرف شدن است، قراردادهای جدید، اطمینان بیشتر مشتریان به محصولات تولید داخل و تولید اقلام سرمایه‌ای و واسطه‌ای، شاخص‌های صنعتی کشور رو به بهبود است.
صالحی‌نیا تاکید کرد: این‌ها ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی است که به طور قطع به لحاظ فنی و اجرایی این نوید را می‌دهد که کشور ما شرایط لازم را برای رسیدن رشدهای اقتصادی بالاتر دارد.
وی عنوان کرد: هرچند تا رسیدن به کشورهای پیشرفته صنعتی فاصله داریم، اما این‌ها ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی است که می‌توانیم کم‌کم فعال کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: همه این‌ها برمی گردد به این‌که شرایط کلی کشور ما از نظر سطح عمومی درآمدها، تامین منابع خارجی و سرمایه‌گذاری مشترک بهبود پیدا کند تا این ظرفیت‌ها بتواند به کمک تولید بیاید.
صالحی‌نیا با بیان این‌که اگر این زمینه‌ها کمک کند، رشدهای بالاتر می‌تواند محقق شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از صنایع کشور، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران آن متقاضی توسعه هستند تا تولید و صادرات خود را افزایش دهد.
وی تاکید کرد: این پتانسیل‌ها اگر در قالب سیاست‌ها حمایت شود، می‌تواند رشد و توسعه را در سنوات بعدی به دنبال داشته باشد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: رونق تولید، از جمله اصلی و مهم ترین سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصادی بوده که تاکنون دنبال می کرده است.