صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مشاور سازمان صنایع کوچک:

400 کارآفرین شهرک های صنعتی کشور را زنان تشکیل می دهند

مشاور امور بانوان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: در حال حاضر 400 زن کارآفرین در شهرک های صنعتی کشور فعالیت دارند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایرنا، پریچهر سلطانی روز سه شنبه در دیدار نوروزی شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با برخی بانوان فعال در وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی کشور این مطلب را بیان کرد.
وی اظهار داشت: این بانوان در هشت رشته در شهرک های صنعتی فعالیت جدی دارند و مدیرعامل شهرک های صنعتی نیز از بانوان برای فعالیت های موثر و مفید به خوبی حمایت می کند.
وی تصریح کرد: به همین منظور شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین شهرک های صنعتی تشکیل شده است و این اقدامات فرصت هایی ویژه برای بانوان کارآفرین ایجاد می کند.
وی تصریح کرد: همچنین تفاهم نامه ای با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده است و براساس این تفاهم نامه بانوان می توانند در شهرک های صنعتی در حوزه های خدمات و رفاهی کارآفرینی کنند.
سلطانی ادامه داد: همچنین در حوزه روانشناسی و مشاوره ای نیز بانوان می توانند ما را یاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: در شهرک های صنعتی ایران تسهیلات ویژه ای برای بانوان کارآفرین قائل شده ایم که بانوان می توانند با استفاده از این شرایط ویژه فعالیت های کارآفرینی خودشان را ادامه دهند.
مشاور امور بانوان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: امیدواریم در سال جدید که به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است بتوانیم با همکاری و حمایت ویژه بانوان، زمینه توسعه کارآفرینی در کشور به ویژه در بخش بانوان را فراهم کنیم.
وی در ادامه به تالیف کتابی با نام «بی بی مریم بختیاری» اشاره کرد و افزود: این کتاب داستان بانویی است که 100 سال پیش آرزو می کرد که بانوان ما مانند بانوان اروپایی فعالیت در عرصه های مختلف داشته باشند که خوشبختانه امروز این آرزوی صدساله برآورده شده است.
سلطانی ابراز امیدواری کرد، با حمایت بیشتر بانوان در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، روز به روز شاهد مشارکت بیشتر بانوان در این عرصه ها باشیم.
براساس آمارها نیمی از جمعیت 80 میلیونی کشور ایران را بانوان تشکیل می دهند.
براساس آخرین آمارها، میزان مشارکت بانوان در بخش های مختلف با یک درصد رشد به حدود 14 درصد افزایش یافته است.