صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

دبیر انجمن صنایع لبنی اعلام کرد؛

محصولات لبنی گران شده به نرخ‌های قبل بازگشت

در پی افزایش قیمت برخی محصولات لبنی از سوی دو کارخانه مطرح و اطلاعیه سازمان حمایت مبنی بر تخلف این کارخانه‌ها و برخورد...
 با گرانفروشان، دبیر انجمن صنایع لبنی اعلام کرد که از امروز کارخانه‌های لبنی که اقدام به افزایش قیمت کرده بودند، قیمت‌های خود را به حالت قبل بازگردانده‌اند.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از رازق، طی هفته گذشته دو کارخانه تولید کننده محصولات لبنی مطرح، اقدام به افزایش قیمت دو محصول ماست و شیر کرده بودند که این اقدام از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مورد بررسی قرار گرفت و این سازمان طی اطلاعیه ای اعلام کرد که افزایش قیمت محصولات لبنی تخلف است و بدون مجوز صورت گرفته که با متخلفان برخورد می‌شود و نرخ ها به حالت سابق بازمی‌گردد.
در این راستا، رضا باکری - دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی - اعلام کرد: این دو کارخانه لبنی اقدام به افزایش قیمت ماست و شیر کرده بودند برای خود دلایلی داشتند که آن را مطرح کرده بودند اما این اقدام را خود کارخانه‌های لبنی انجام داده بودند.
وی افزود: بر اساس توافقاتی که این کارخانه های لبنی با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داشتند مقرر شد از امروز(چهارشنبه) با نرخ‌های گذشته محصولات خود را روانه بازار کنند و این اقدام از امروز صورت گرفت ضمن کارخانه های مورد نظر از دلایل​ خود را برای افزایش قیمت محصولات خود به سازمان حمایت اعلام کردند و مقرر شده تا این ادله مورد بررسی قرار گیرد و تصمیمات بعدی از سوی این سازمان اتخاذ شود.
حال باید دید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که به گفته خود قرار است با گران‌فروشان محصولات لبنی برخورد کند، تصمیمی اتخاذ می‌کند تا دیگر صنایع لبنی مانند سال‌های گذشته اقدام به گران‌فروشی و اتخاذ تصمیمات خودسرانه نکنند یا آنکه برخوردها و جرائم سازمان حمایت بازدارندگی لازم را ندارد.