صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد

کرملین دیدگاه واحدی برای حجاب اسلامی در مدارس روسیه ندارد

کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که دیدگاه واحدی برای پوشش اسلامی در مدارس این کشور ندارد.
 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در این باره گفت: باید این موضوع بررسی شود که در باره مساله مطرح (حجاب اسلامی) در سطح فدرال تصمیم گیری گردد یا اختیارات لازم به مناطق مختلف کشور داده شود.
خبرگزاری روسیا سگودنیا روز جمعه به نقل از این مقام کرملین نوشت: مساله پوشش حجاب در مدارس بسیاری از کشورها مورد بحث قرار می گیرد و هنوز نمی توان از رویکرد واحدی در این باره سخن گفت.
پسکوف ادامه داد: در کشورهای مختلف این موضوع را گوناگون حل می کنند. روسیه نیز بدون شک دارای ملت های مختلف و چندمذهبی است و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری کشور نیز بارها تصریح کرده که این داشته ها از دلایل قدرت و توانمندی است.
مقام روس همچنین گفت: اما از سوی دیگر، روسیه حکومت غیردینی دارد که در قانون اساسی هم مورد تاکید قرار گرفته است.
پارلمان جمهوری چچن در منطقه قفقازی روسیه در باره پیشنهادی تصمیم گیری می کند تا دانشجویان و دانش آموزان براساس قانون، حق داشته باشند در صورت تمایل از پوشش مطابق سنت و مذهب خود در مراکز آموزشی استفاده کنند.
براساس گزارش های اعلام شده، برخی مقام های روسی از جمله خانم اولگا واسیلیو وزیر آموزش و پرورش روسیه مخالف حجاب داشتن دختران در مدارس هستند.
به گزارش ایرنا، مسلمانان در روسیه با جمعیتی که در برخی آمارها تا بیش از 25 میلیون نفر از کل جمعیت 146 میلیون و 500 هزار نفری این کشور را تشکیل می دهند، بیشتر در مناطق مختلف بویژه قفقاز، ولگا و مرکزی زندگی می کنند.
مسلمانان در شهرهای مختلف آسیایی و اروپایی روسیه که با بیش از 17 میلیون و 50 هزار کیلومتر مربع مساحت بزرگ ترین کشور جهان است، زندگی می کنند و در بیش از هفت هزار مسجد و مراکز عبادی بزرگ و کوچک فرائض مذهبی خود را انجام می دهند. 
تمرکز جمعیتی مسلمانان بیشتر در جمهوری های قفقازی چچن، داغستان، اینگوش، کاباردینو بالکاریا، کاراچایوو چرکسیا و آدی گیا، جمهوری های ولگایی باشقیرستان و تاتارستان می باشد و سومین منطقه زندگی پیروان دین اسلام نیز در مرکز روسیه بویژه استان های مسکو، پنزا و شهر سن پترزبورگ مرکز استان لنینگراد است.
تاتارستان سکونتگاه اصلی تاتارها به عنوان بزرگ ترین قوم مسلمان روسیه با بیش از سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت و همچنین باشقیرستان با چهار میلیون 10 هزار نفر جمعیت که بخش اصلی آن را پیروان اسلام را تشکیل می دهند اصلی ترین جمهوری های مسلمان نشین روسیه هستند.