صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر خبر داد

۶۲ میلیون نفر مراکز تاریخی و فرهنگی را در نوروز دیدند

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از ثبت بیش از ۶۲ میلیون نفر بازدید از مراکز تاریخی، فرهنگی و گردشگری در تعطیلات نوروزی تا ١٠ فروردین ماه خبر داد
رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از ثبت بیش از ۶۲ میلیون نفر بازدید از مراکز تاریخی، فرهنگی و گردشگری در تعطیلات نوروزی تا ١٠ فروردین ماه خبر داد و گفت: امسال سفرهای نورورزی ۳ مرحله ای شده که یک مرحله بعد از ۱۳ فروردین بوده و مخاطبان خاص خود را دارد و جزو پیوست‌های نوروز محسوب می‌شود، بنابراین ستادهای خدمات سفر به نظارت‌های خود تا ١٨ فروردین ماه ادامه خواهند داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مرتضی رحمانی موحد در حاشیه بازدید از مجتمع‌های خدمات رفاهی استان قزوین با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی(ع) و گرامیداشت ۱۲ فروردین، اظهار کرد: با اجرای طرح نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۰ فروردین در مجموع ۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شب اقامت به ثبت رسیده است.
او با اشاره به وضعیت جوی ناپایدار کشور در تعطیلات نوروز امسال، گفت: وضعیت آب و هوا تاثیر زیادی در سفرها داشت، به طوری که سفرهای دور را به سفرهای نزدیک تبدیل کرد و از همین حیث آمار بازدید از مراکز تاریخی، فرهنگی و گردشگری بیشتر از آمار نفر شب اقامت بوده است.
وی در ارتباط با استان‌های مقصد سفر گردشگران نوروزی، بیان کرد: امسال حجم سفرها متفاوت از سال های گذشته بود و برخی استان‌ها از جمله قزوین که معبر سفر بودند در نوروز ٩٦ به مقصد سفر گردشگران تبدیل شده‌اند.
رحمانی موحد همچنین با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای نوروز ۹۶، یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی برای خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی پیش از آغاز تعطیلات در عرصه‌های مختلف طراحی شد و بر همین اساس نظارت های مستمری با هدف ارتقای رفاه گردشگران صورت گرفت که بنا به گزارشات واصله حکایت از رضایتمندی مسافران دارد.
 
وی افزود: تمام اقدامات رفاهی از قبل نوروز برنامه ریزی شده بود تا زمینه لازم برای ارتقای خدمات‌رسانی فراهم شود و خوشبختانه شاهد رضایت گردشگران نوروزی در استان‌های مقصد سفر و همچنین استان های مسیر سفر بودیم.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برگزاری آیین نوروزگاه را یکی از اقدامات خوب امسال برشمرد و گفت: امسال آیین نوروزگاه در ۳۱ استان و در شهرهای مختلف کشور برگزار شد که این امر باعث آشنایی مهمانان یک منطقه با رسم و رسوم و آیین های محلی جامعه میزبان بوده و با استقبال بسیار خوب گردشگران نوروزی روبرو شد، همچنین در کنار نوروزگاه‌ها بازارچه های صنایع دستی نیز برپا شده بود که نقطه قوتی برای هر استان و شهرستان محسوب می‌شود.