صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

انتقاد معاون وزیر صنعت از جانمایی نامناسب شهرک صنعتی فریدن

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت هنگام بازدید از زیر ساخت های عمرانی شهرک صنعتی شهرستان فریدن از جانمایی نامناسب این شهرک انتقاد کرد.
شهرک صنعتی شهر داران در شهرستان فریدن به مساحت تقریبی 95 هکتار در دامنه های دالانکوه و با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد تومان احداث شده است اما با وجود اتخاذ سیاست های تشویقی در این شهرک تا این لحظه هیچ گونه استقبالی از طرف سرمایه گذاران نسبت به این زمین ها صورت نگرفته و این شهرک در عمل بدون استفاده مانده است.
علاوه بر این با مشخص شدن نامناسب بودن مکان این شهرک صنعتی در حاشیه سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به این شهرستان و نیز تا یافتن مکان مناسب تر؛ هنوز دورنمای معینی از وضعیت این شهرک در فریدن ترسیم نشده است.
علی یزدانی درحاشیه بازدید اززیرساخت های عمرانی شهرک صنعتی شهرستان فریدن راه نجات اقتصاد کشور را پیروی از الزامات سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: طرح‌های متناسب با مناطق کمتر توسعه‌ یافته پیشنهاد داده شده است و افراد می ‌توانند در قالب تعاونی‌ها، این طرح‌ها را دریافت و در نواحی صنعتی نزدیک به روستاها راه‌اندازی کنند.
وی در ادامه به برنامه های گسترده دولت جهت حمایت از تولید در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته اشاره کرد و افزود: این حمایت ها در چندین محور از جمله حوزه گیاهان دارویی، آی تی، پوشاک و سنگ های نیمه قیمتی برنامه ریزی شده است که امید است با همکاری همه دستگاه های اجرایی شاهد یک تلاش جدی در سال 96 در اقصی نقاط کشور باشیم.
یزدانی با اشاره به این که زیر ساخت ها در شهرک صنعتی فریدن آماده شده است، اظهار کرد: شرکت شهرک ها آماده هر گونه همکاری با سرمایه گذارها است به همین منظور در واگذاری زمین به سرمایه گذارها، 10 درصد مبلغ زمین در این شهرک را به صورت پیش پرداخت اخذ و مابقی را شش ماه پس از تنفس، به صورت اقساط چهار ساله اخذ می‌شود.
وی افزود : اگرسرمایه گذاری پیدا شود که بخواهد واحد صنعتی بزرگ در این شهرستان راه اندازی کند، ما قول می دهیم، در قیمت زمین 90 درصد هم به سرمایه گذار تخفیف بدهیم.
یزدانی با بیان این که ابتدا لازم است اولویت صنعتی مناطق پیش بینی شود، افزود: طبق تحقیقات به عمل آمده اولویت صنعتی در غرب استان اصفهان با صنایع غذایی و کانی های غیر فلزی است که می توان در کنار آنها صنایع فلزی، صنایع شیمیایی و نساجی را هم در نظر گرفت.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مکان استقرار یک شهرک از مهم ترین شاخصه های جذب سرمایه گذاران است با این تفاسیر که زیر ساخت های این شهرک آماده شده، می توان صنعت کانی های غیر فلزی را در آن مستقر کرد.
وی ادامه داد: یکی از جاذبه ها برای سرمایه گذاران ورودی مناسب شهرک های صنعتی است و باید برای آینده طراحی مناسبی برای ورودی شهرک ها پیش بینی شود.
یزدانی تاکید کرد: کارشناسان برای جانمایی شهرک جدید در مکانی مناسب اقدام کنند تا بتوان علاوه بر جذب سرمایه گذار، صنایع غذایی را در آن مستقر کرد.
یزدانی با اشاره به این که برخی فقط زمین شهرک ها را در شهرستان اختیار کردند ولی فعالیتی انجام ندادند، تاکید کرد: این زمین ها از افراد مورد نظر پس گرفته و در اختیار کسانی قرار داده می شود که قصد سرمایه گذاری و فعالیت دارند.
همچنین در این بازدید کلنگ احداث ناحیه صنعتی شهدای روستای انالوجه چادگان با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن . تجارن و نیز اکبر ترکی نماینده مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس به زمین زده شد.
مساحت این ناحیه صنعتی 20 هکتار است و قرار است با تمام زیر ساخت های لازم تا تیرماه امسال آماده سازی و به متقاضیان تحویل شود.