صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

حضور ۶ فیلم ایرانی

«پیشخدمت» در جشنواره ریورساید دیده می‌شود

جشنواره بین‌المللی فیلم ریورساید، انیمیشن «پیشخدمت» ساخته فرنوش عابدی را در کنار ۵ فیلم کوتاه دیگر ایرانی، برای نمایش در این دوره جشنواره انتخاب کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  مهر به نقل از سایت جشنواره، پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ریورساید که از ۲۱ تا ۳۰ آوریل برگزار می‌شود علاوه بر «پیشخدمت» که روز ۲۸ آوریل در این جشنواره نمایش داده می‌شود، فیلم‌های دیگر ایرانی را به نمایش درمی‌آورد که فیلم کوتاه ۳ دقیقه‌ای «رودخانه بی‌انتها» ساخته محمد محمدیان، فیلم پنج دقیقه‌ای «فقط پنج دقیقه» ساخته محمد محمدیان، فیلم ۹ دقیقه‌ای «آوو» ساخته گلناز جمشید در روز ۲۱ آوریل، فیلم ۲۰ دقیقه‌ای «همین یک بار» به کارگردانی محمدحسن شاه محمدی در روز ۲۲ آوریل، فیلم ۲ دقیقه‌ای «اردوگاه پناهندگان» ساخته سعید نقویان در روز ۲۵ آوریل از جمله آنها هستند.

انیمیشن «پیشخدمت» ساخته فرنوش عابدی که از برگزیدگان سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز هست و به عنوان بهترین فیلم پویانمایی جشنواره فیلم کوتاه تهران جایزه این بخش را دریافت کرد، به تازگی جایزه بهترین انیمیشن کوتاه را از جوایز فیلم مستقل لندن دریافت کرده است.
در جشنواره بین‌المللی فیلم ریورساید فیلم‌هایی از آمریکا، فرانسه، استرالیا، ایتالیا، کانادا، بریتانیا، فنلاند، مصر، سوند، ونزوئلا، جمهوری چک، ایرلند و اسپانیا نیز نمایش داده می‌شود.
این جشنواره امسال با اهدای جوایز یک عمر دستاورد از چهار چهره هنری تجلیل می‌کند. اد اسنر جایزه یک عمر دستاورد را برای مشارکت فوق‌العاده در سینما و تلویزیون دریافت می‌کند، بیل میلر جایزه میراث را برای حمایت و تلاش در حفظ هنر دریافت می‌کند، جانی کش خواننده فقید جایزه یک عمر دستاورد را در بخش موسیقی دریافت می‌کند و استو کریگر نیز در بخش فیلمنامه‌نویسی با این جایزه تجلیل می‌شود.