صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

واکنش ایران به سخنان ایران هراسانه مایک پنس

واکنش ایران به سخنان ایران هراسانه مایک پنس،

بهرام قاسمی سخنان ایران هراسانه اخیر مایک پنس، را تکراری، ساختگی و در ادامه سیاست‌های خصمانه و یکجانبه‌گرایانه دولت آمریکا علیه ملت و دولت ایران دانست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی اظهارکرد: برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا شفاف بوده و تمامی گزارشات آژانس بین المللی انرژی اتمی بر صلح آمیز و غیر قابل خدشه بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاکید دارد.

وی افزود: کمک  بی‌دریغ آمریکا به فعالیت‌های نظامی هسته‌ای رژیم صهیونیستی که منجر به تولید صدها کلاهک هسته‌ای شده است، نشان دهنده حمایت‌های همه جانبه آمریکا از این رژیم متجاوز و عامل بی ثباتی و ناامنی در منطقه و جهان است.
قاسمی در خصوص برنامه موشکی کشورمان نیز تصریح کرد:  همان طور که بارها اعلام کرده‌ایم فعالیت‌های دفاعی مشروع جمهوری اسلامی ایران براساس یک برنامه منظم به پیش می‌رود و این برنامه کاملا دفاعی و بازدارنده بوده و  علیه هیچ کشور دیگری نیست و ما نیز برای  تقویت بنیه دفاعی بومی شده و دفاع از کشورمان از کسی نه توصیه می‌پذیریم و نه اجازه دخالت  به دیگران خواهیم داد. تاریخ ۸ سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به ما و مردم ما به خوبی آموخت که تنها برای دفاع از کیان و استقلال کشور باید بر توان خود تکیه داشته باشیم.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پایان تصریح کرد: متاسفانه سیاست‌های حمایتی آمریکا از اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم منطقه و همچنین جنایات روزانه شرکای آمریکا علیه مردم بی‌دفاع یمن بر دامنه ناامنی در خاورمیانه افزوده است و تا این گونه سیاست‌ها ادامه دارد منطقه و جهان روی آرامش به خود نخواهد دید.