صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

فروش محصولات موتورولا افزایش یافت

طبق گفته‌های مدیران کمپانی موتورولا، آمار فروش محصولات این کمپانی در کشورهایی مانند برزیل، هند و ایالات متحده آمریکا افزایش یافته است.
پس از سه سال عملکرد متوسط، موتورولا شاهد پیشرفت در زمینه فروش محصولاتش بوده است. این کمپانی که حالا زیرمجموعه لنوو محسوب می‌شود، با مشکلاتی مانند تعدیل نیرو و فروش کم دست و پنجه نرم می‌کرد.
حال به نظر می‌رسد شرایط برای موتورولا در حال تغییر است. به گفته مسئولان این کمپانی، فروش محصولات موتورولا در بازارهای برزیل، هند و ایالات متحده در حال رشد است.
سهم بازار موتورولا در برزیل ۳۰ تا ۴۰ درصد محاسبه شده است. در این بین، ۳۵ درصد از فروش سری موتو در هند به‌صورت آنلاین صورت می‌گیرد که نسبت به آمار ۵ درصدی در سال ۲۰۱۴، پیشرفت قابل توجهی به شمار می‌رود.
موتورولا توانسته است در بازار ایالات متحده، مقام چهارم را همچنان در اختیار داشته باشد و پشت سر کمپانی‌های ال‌جی، سامسونگ و اپل قرار گیرد. آمار فروش این کمپانی در اندونزی، فیلیپین و تایلند نیز خوب است.
بعضی از این آمارها تقریبا مشابه سال ۲۰۱۴ و حتی به آمار قبل از فروخته شدن موتورولا به لنوو نزدیک هستند. شاید علت این امر، سخت بودن جلب رضایت مشتریان و اعتمادسازی برای خرید گوشی هوشمند است.
در هر صورت، آنچه به نظر می‌رسد، این است که موتورولا قصد دارد در بازار کشورهایی مانند استرالیا، ژاپن، مالزی و سنگاپور سرمایه‌گذاری کند.