صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون امداد و نجات استان تهران گفت:

تهران رکورددار بیشترین حوادث کوهستان در کشور

مانور جستجو، نجات و انتقال مصدوم در ارتفاعات توچال تهران با حضور تیم‌های واکنش سریع استان تهران برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر،‌ مرتضی مرادی پور معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران با اشاره به طراحی سناریوهای مختلف جست‌وجو و نجات در شرایط مختلف خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر در موضوع جست‌وجو و نجات در ارتفاع و کوهستان نقش پشتیبان و کمک‌کننده را با توجه به خلاهای موجود، مسئولیت در این بخش را برعهده دارد.
وی از فعالیت سه پایگاه دائم امداد کوهستان در ارتفاعات شمال تهران خبر داد و افزود: در ایام خاص مانند نوروز جمعیت هلال احمر استان با هفت پایگاه ثابت و پست موقت مشغول خدمت رسانی به مردم و کوهنوردان است.
فعالیت سه تیم ویژه واکنش سریع استان تهران در امداد کوهستان
مرادی‌پور با تاکید بر اینکه بیش از ۴ هزار امداد و نجاتگر در استان تهران آموزش‌های لازم را دیده‌اند، افزود: از این تعداد یک‌هزار نفر در بحث نجات در عمق و ارتفاع بهترین آموزش‌ها را فرا گرفته‌اند و در میان آنها سه تیم ویژه واکنش سریع با تخصصی‌ترین آموزش‌ها مشغول فعالیت در امداد و نجات کوهستان هستند.
به گفته وی، براساس اعلام سازمان امداد و نجات، استان تهران بیشترین عملیات امداد و نجات کوهستان را دارد که براساس گزارش‌های سال گذشته، جمعیت هلال احمر تهران در ارتفاعات البرز و شمیرانات یک‌هزار و ۴۰۰ ماموریت و نجات بیش از ۵۰۰ مصدوم را داشته است.
انتقال ۵۰ مصدوم گرفتار در کوهستان با بالگردهای جمعیت هلال احمر
معاون امداد و نجات استان تهران با اشاره به پوشش هوایی کوهستان‌های تهران با بالگردهای جمعیت هلال احمر، افزود: در سال گذشته ۵۰ مصدوم به دلیل صعب العبور بودن مناطق کوهستانی توسط بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی بیشترین گزارش عملیات امداد و نجات در کوهستان را موضوع مفقودی برشمرد و افزود: علت بیش از ۵۰ درصد عملیات کوهستان، مفقودی است که دلیل اصلی آن رعایت‌نکردن نکات ایمنی، نداشتن وسایل، تجهیزات و لباس مناسب خصوصا در فصول با تغییرات آب و هوایی بسیار زیاد است.