صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر جهادکشاورزی مطرح کرد؛

توسعه اشتغال با گسترش صنایع تبدیلی در روستاها

وزیر جهادکشاورزی ایجاد اشتغال وافزایش تمرکز جمعیت در روستاها را با توسعه صنایع تبدیلی ، از اولویت های این وزارتخانه دانست.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از صداوسیما، محمود حجتی با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه اشتغال در روستاها به عنوان قطب های تولید افزود: برای ساماندهی از مسایل پس از تولید محصولات کشاورزی، باید این فعالیت را از مزرعه تا سفره مورد توجه قرارداد که صنایع تبدیلی، غذایی، انبارداری، توسعه سردخانه ها و توسعه صنایع بسته بندی سبب تحقق این هدف خواهد شد.
وی با اشاره به روند رو به رشد بازارهای صادراتی برای محصولات کشاورزی گفت:
برنامه ریزی برای حضور در بازارهای روسیه، اوراسیا و کشورهای همجوار که متقاضی محصولات کشاورزی هستند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
حجتی با اشاره به توسعه کشت های گلخانه ای و پرورش ماهی در قفس و تولید گیاهان دارویی ادامه داد : این بخش ها تاکنون مغفول مانده در وزارت جهادکشاورزی هستند که با توجه به ظرفیت های کشور در این نوع از تولید، توسعه آنها زمینه اشتغال را فراهم می کند.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه طرح ۵۵۰ هکتاری خوزستان در مراحل نهایی قرار دارد، گفت: بخش عمده ای از این زمین های کم بازده آب رسانی شده و در اختیار بهره بردار برای کشت دیم قرار گرفته است.
وی بهره وری آب را در بخش کشاورزی ۴۳ درصد اعلام کرد و افزود: توسعه گلخانه ها سبب افزایش ۱۰ برابری بهره وری آب نسبت به کشت سنتی می شود.