صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتحادیه میوه و سبزی خبر داد:

تحولات عیدانه بازار میوه

رئیس اتحادیه میوه و سبزی از کاهش قیمت سیب درختی، موز و خیار در بازار خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر، سید حسین مهاجران از کاهش قیمت سیب درختی، موز و خیار در بازار خبر داد و اظهارداشت: امسال بیش از نیاز بازار شب عید، سیب درختی در سردخانه‌ها دپو شده بود که در حال حاضر عرضه این محصولات سبب کاهش قیمت حدود هزار تومانی این میوه شده است.
وی همچنین با بیان اینکه قیمت موز و خیار نیز کیلویی ۵۰۰ تومان ارزان شده است، ادامه داد:  با تمام شدن مجالس و کاهش تقاضا این دو محصول ارزان‌تر خواهند شد و قیمت موز که درحال حاضر ۵۰۰۰ تومان است، تا ۳۵۰۰ هم جا دارد که برسد.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به اینکه قیمت پرتقال چندان تفاوتی در بازار نداشته است، گفت: هم اکنون هرکیلوگرم پرتقال شمال بین ۱۲۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، پرتقال والنسیای جنوب بین ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان، خیار بین ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان،   سیب درختی سفید با کیفیت ۵۵۰۰ تومان و قرمز ۴۵۰۰ تومان است.
مهاجران به این پرسش که وضعیت تنظیم بازار شب عید ۹۶ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟، پاسخ داد: با توجه به آسیب دیدگی که بر اثر سرمازدگی برای بخشی از پرتقال شمال پیش آمده بود، نگرانی‌های زیادی درباره تنظیم بازار شب عید وجود داشت که به همین دلیل دولت اقدام به واردات پرتقال کرد؛ این کار موجب شد قیمت‌ها در بازار افزایش خیلی چشمگیر نداشته باشد و همچنین از قاچاق میوه به کشور نیز تا حدودی جلوگیری کرد البته الان هم شاهد حضور میوه‌های قاچاق در بازار هستیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر یک نوع پرتقال والنسیای مصری در بازار موجود است که به صورت قاچاق وارد شده و قیمت آن نیز کیلویی ۱۰۰۰۰ تومان است.