صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

برای نخستین بار در تاریخ سیستان و بلوچستان؛

100 درصد داوطلبان نامزدی انتخابات شوراها در یک روستای بخش مرکزی خاش زن هستند

فرماندار شهرستان خاش گفت: برای نخستین بار در تاریخ انتخابات سیستان و بلوچستان تمامی 10 داوطلب نامزدی انتخابات شورای اسلامی در روستای افضل آباد بخش مرکزی شهرستان خاش تاکنون بصورت 100 درصد زن هستند
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا,  محمداکبر چاکرزهی روز شنبه  افزود: حضور زنان در عرصه رقابت انتخاباتی با این حجم بالا در تاریخ شهرستان خاش و حتی استان سیستان و بلوچستان بی سابقه است و رکورد بخش مرکزی خاش در این موضوع بی نظیر و برای سالهای آتی ماندگار خواهد بود. 
رئیس ستاد انتخابات خاش تصریح کرد: بخش مرکزی خاش در چهار روز گذشته از زمان نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا عملکرد خوبی داشته بطوری که ثبت نهایی 772 پرونده شامل 207 زن و 565 مرد از مجموع 864 نفر مراجعه کننده نمونه ای از موفقیتهای این بخش در عرصه انتخابات است. 
چاکرزهی بیان کرد: برای انتخاب سه نفر اعضای شورای اسلامی در برخی روستاهای این بخش تا 15 داوطلب نیز نام نویسی کرده اند. 
وی اظهار داشت: بخش مرکزی خاش در زمینه ثبت نام داوطلبان زن و مرد نیز عملکرد شاخصی داشته که جا دارد از حضور و مشارکت مردم فهیم منطقه و همت و تلاش بخشدار مرکزی و همکاران وی قدردانی کنیم. 
فرماندار خاش ادامه داد: حضور فعال و مستمر بخشدار مرکزی خاش و سایر بخشداران و نیز همکاران ما در ستاد انتخابات و همت کارکنان دفاتر پیشخوان از ساعت 7 صبح هر روز تا حوالی ساعت 22 هر شب سبب شده که در مبحث نام نویسی از داوطلبان شوراهای شهری و روستایی به موفقیت های خوبی دست پیدا کنیم لذا استقبال از حضور و مشارکت مردم در عرصه رقابتی شوراها و تلاش همکاران خود در مجموعه ستاد انتخابات را مطلوب ارزیابی می کنیم.
وی بیان کرد: در شهرستان خاش از ابتدای زمان ثبت نام تاکنون افزون بر هزار و 430 نفر برای عضویت در شوراهای شهر و روستا کار نهایی نام نویسی خود را انجام داده اند که افزون بر 270 نفر آنان زن هستند.
به گزارش ایرنا ارائه مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت و دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای داوطلبان شورای روستاهای تا 200 خانوار جمعیت و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان شورای روستاهای بالای 200 خانوار الزامی است. 
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود. 
نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند ماه گذشته آغاز و تا ششم فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت. 
شهرستان 173 هزار نفری خاش از 2 شهر خاش و نوک آباد، سه بخش نوک آباد، مرکزی و ایرندگان و 11 دهستان تشکیل شده و در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر جاده ترانزیتی چابهار - زاهدان - میلک واقع شده است.