صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

پوربافرانی:

درآمد یک بشکه نفت می‌تواند از درآمد حاصله از یک گردشگر کمتر باشد

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس گفت: در برنامه ششم توسعه، دولت موظف شده است برخی زیرساخت‌ها را در نقاط مختلفی که قابلیت گردشگری دارد را ایجاد کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایسنا, عباسعلی پوربافرانی در خصوص جایگاه گردشگری در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه، دولت موظف شده است برخی زیرساخت‌ها را در نقاط مختلفی که قابلیت گردشگری دارد را ایجاد کند، البته در قسمتی از برنامه ششم پیش بینی شده که سواحل جنوبی و شمالی با اولویت سواحل مکران دارای امکانات گردشگری مناسب شوند.
 
وی افزود: در قسمتی از برنامه ششم توسعه اختصاص تسهیلات و پرداخت یارانه و معافیت‌های مالیاتی و ارزی به مناطق مستعد گردشگری پیش بینی شده است. البته با توجه به اینکه در این برنامه اولویت سواحل جنوبی و شمالی بود، به همین دلیل پیشنهاد دادیم که معافیت‌های مالیاتی و ارزی برای تمام مناطق کشور که استعداد گردشگری دارند اختصاص یابد.
 
نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس تصریح کرد: اگر طرح‌هایی که برای رونق گردشگری در برنامه ششم توسعه لحاظ شده است به تصویب نهایی برسد تحول خوبی را در گردشگری شاهد خواهیم بود.
 
پوربافرانی گفت: در آمد ما از یک بشکه نفت ممکن است کمتر از درآمدی باشد که از یک گردشگر نصیب کشور می‌شود. بنابراین باید روی جذب گردشگران و ایجاد زیرساخت‌های لازم در گردشگری تلاش شود. خصوصاً ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی برای جذب گردشگران از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم معرفی خوبی از جاذبه‌های کشور به جهانیان داشته باشیم تا گردشگران بیشتری را جذب کنیم.