صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق هشدار داد؛

حاشیه‌نشینان از ورود به حریم راه‌آهن پرهیز کنند

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۱ تاکید کرد: ساکنان حاشیه شهرها از ورود به حریم راه‌آهن خودداری کنند تا شاهد هیچ‌گونه حادثه برخورد...
قطار و عابر نباشیم و شادکامی عید نوروز به تلخی تبدیل نشود.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرشاد زادخور با اشاره به اقدامات این اداره کل در قالب طرح سفرهای نوروزی راه‌آهن کشور اظهار داشت: ستاد نوروزی راه‌آهن شمال شرق ۱ از ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین سال ۹۶ به‌صورت ۲۴ ساعته فعال است؛ همچنین علاوه بر لغو مرخصی‌های کارکنان بخش‌های فنی و مرتبط با قطارها تا ۲۰ فروردین‌ماه سال ۹۶، روسای ادارات به‌صورت ۲۴ ساعته و نوبت‌های در گردش تمام ۲۰ روز طرح سفرهای نوروزی را پوشش می‌دهند.
وی افزود: در مسیر تهران-مشهد، تردد نزدیک به ۹۰ رام قطار رفت‌وبرگشت پیش بینی شده است که روزانه بیش از ۴۰ هزار نفر مسافر در مسیر تهران-مشهد جابجا خواهند شد.
مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۱ با بیان اینکه «تمام تلاش ما ایجاد ظرفیت برای انتقال مسافر از جاده بر روی ریل است»، گفت: به نسبت سال گذشته ما ۵ درصد افزایش ظرفیت ایجاد کرده‌ایم که در خدمت هموطنان قرار گرفته است.
زادخور در ادامه با اشاره به خدمات ایستگاهی انجام شده برای سفرهای نوروزی ۹۶ بیان داشت: تمام ایستگاه‌های دارای مساجد، مجدد تجهیز و سایر امکانات آن‌ها نیز مورد مرمت و نوسازی قرار گرفته است.
وی با اشاره به برنامه‌های سال آینده این اداره کل خاطرنشان کرد: برنامه این اداره‌کل برای سال آینده در راستای افزایش شبکه و گسترش سیستم‌های کنترل دیجیتالی با هدف کاهش زمان سرفاصله قطارهای مسافری (headway) به ۲۰ دقیقه برای عبور از مبادی مختلف در مسیر تهران-مشهد است.
مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۱ از توسعه ۵۰ درصدی مساجد در شبکه خطوط شمال شرق ۱ خبر داد و گفت: در حال تجهیز ایستگاه‌های سمنان، دامغان، شاهرود، آزادشهر به سیستم‌های مکانیزه اعم از پله‌برقی و آسانسور هستیم و امیدواریم این اقدامات در اوایل سال آینده و تا پایان فصل بهار به بهره‌برداری برسند.
زادخور تصریح کرد: توصیه می‌شود هموطنان ساکن حاشیه شهرها از ورود به حریم راه‌آهن خودداری کنند تا شاهد هیچ‌گونه حادثه برخورد قطار و عابر نباشیم و شادکامی عید نوروز به تلخی تبدیل نشود.