صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با فرماندهی ناجا:

رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی جزو وظایف شرعی است

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: امنیت در جاده‌های کشور مرهون خدمات نیروی انتظامی است و مردم با آرامش خاطر....
در جاده‌ها آمد و شد می‌کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر،‌ آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار سردار حسین اشتری - فرمانده نیروی انتظامی و سردار مهری – رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: مردم روز و شب در جاده‌های فرعی و اصلی کشور امنیت دارند.
وی با بیان این که امنیت نعمت بزرگی است و بخش زیادی از تأمین امنیت برعهده نیروی انتظامی است گفت: مردم قدر این نعمت را می‌دانند و امیدواریم که امنیت همچنان حفظ شود.
آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان به فرهنگ ترافیک در جامعه اشاره و بیان کرد: این فرهنگ را باید بین مردم ارتقا داد و ملت ما باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
این مرجع تقلید ادامه داد: ۹۵ درصد مردم را می‌توان با آشناسازی به مسائل فرهنگی و رعایت قوانین و مقرارت ترغیت کرد و با درصد باقی مانده باید طبق قانون برخورد کرد.
وی تصریح کرد: افزایش ۲ میلیون خودرو در سال ۹۵ و کاهش تصادف نتیجه کار فرهنگی بوده است و امیدواریم روزی برسد که تلفاتی در جاده‌ها نداشته باشیم.
وی تأکید کرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی جزو وظایف شرعی و تخطی از آن گناه است، از این رو باید مردم احساس کنند رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی وظیفه شرعی است.
گلوگاه‌ها را بر قاچاقچیان ببندید
آیت الله مکارم شیرازی ابراز امیدواری کرد: امسال سالی پر از موفقیت، پیروزی، پیشرفت و برکت باشد و مردم قوانین راهنمایی و رانندگی را پیش از گذشته رعایت کنند.
این مرجع تقلید شیعه، با اشاره به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جلوگیری از قاچاق، گفت: گروهی باید مسئول گلوگاه‌های ورود قاچاق به کشور باشند و این گلوگاه‌ها را بر روی قاچاقچیان ببندند.
وی با تأکید بر حل مسئله قاچاق، بیان کرد: بخش مهمی از اقتصاد کشور وابسته به حل این مسئله است و تا زمانی که مسئله قاچاق حل نشود بخش مهمی از مشکلات اقصاد کشور حل نمی‌شود.
این مرجع تقلید به معضلات و فواید فضای مجازی نیز اشاره و بیان کرد: درس و کارهای حوزه به واسطه فضای مجازی بسیار آسان شده و کلاس‌های درس قوی تر شده است ضمن این که در مقابل زیان‌هایی دارد که این فضا را مسموم می‌کند.
وی با اشاره به این که راهکارهایی در این بخش باید ارائه شود گفت: اگر هماهنگی لازم صورت بگیرد می‌توان آسیب‌ها را به حداقل رساند.
اقدام‌های صورت گرفته درخصوص فضای مجازی کافی نیست
آیت الله مکارم شیرازی افزود: ۲ شب گذشته رئیس جمهوری برای تبریک عید با بنده تماس گرفته بود که توصیه‌هایی در خصوص فضای مجازی صورت گرفت و هر ۲ معتقد بودیم اقدام‌های صورت گرفته در این حوزه کافی نیست.
وی با بیان اینکه فضای مجازی باعث متلاشی شدن بنیان خانواده‌ها شده است، گفت: برخی می‌خواهند فضای مجازی مسموم باشد که ما گروهی برای این مسئله تعیین کرده‌ایم که روی آن کار کنند و در این راستا جلسه‌هایی با دستگاه‌های مختلف داشته‌ایم.
آیت الله مکارم شیرازی ابراز امیدواری کرد، روزی برسد معضل فضای مجازی در کشور حل شود و این امر زیانی برای عموم جامعه نداشته باشد.